Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

verbiedt de Islam!

• mv N&R

Nederland heeft altijd tolerant gestaan tegenover meerdere zaken, zoals andere culturen, maar ook tegenover vrouwen- en homoemancipatie en vergeet het drugsbeleid niet. De laatste jaren lijkt die tolerantie dusverre te zijn misbruikt door Islamitische Nederlanders. Het zijn immers geen Marrokanen, want in dat land wordt dat bergvolkje nog veel meer uitgekotst dan hier. Hoe kun je de tolerantie nog bewaken wanneer er een agressief minderheidsgroepje is die de Islam aanhangt?

Voor de lieve vrede zou het goed zijn de Islam totaal te verbieden. Een ideologie als het nazisme is immers ook verboden (en terecht!). Maar waarom niet zoiets vergelijkbaars als de Islam verbieden? De islam is toch fascistisch? Laat de goede islamieten hier maar eens op reageren en zich eens uitspreken voor hun eigen zaak. Jammer genoeg hoor ik nooit rationele overwegingen van hun kant. Wie durft?

• lex

ik kan je stelling begrijpen,maar helaas de werkelijkheid is anders we zullen er rekening mee moeten houden dat we net zoals in andere landen in de wereld waar er moslims zijn dat we met moord en geweld te maken krijgen of we nou wel iets of niets doen.

Het is al te laat

• loe

Als de islam fascistisch is, kunnen er ook geen goede islamieten zijn…of toch?

Je stelt iets verkeerd in je betoog!

• catqueen

We kunnen de klok niet meer terugdraaien. De Islam staat voor godsdienst en in de grondwet wordt vrijheid van godsdienst beschermd en bewaakt. Zelfs tegen gevaarlijke sekten is bitter weinig te doen. Is in het verleden wel getracht.

Nederland is een democratie waar vrijheid van vereniging, meningsuiting en godsdienst een groot goed is, dát moeten we juist verdedigen. De Islam is niet de boosdoener, het extremisme met de Koran in de hand is schuldig.

Een eenvoudige Moslim zal zich niet wagen aan uitwassen en het veroordelen. Die moet niet lijden onder de schuldigen.

Het is te laat….Ze zijn onder ons…

groetjes Catqueen

• Lena

Als je gaat denken dat dat te laat is, dan komen nog andere slachtoffers. Voor islamieten zijn alle manieren even goed met andere religieen te strijden. lex schreef:

>

> ik kan je stelling begrijpen,maar helaas de werkelijkheid is

> anders we zullen er rekening mee moeten houden dat we net

> zoals in andere landen in de wereld waar er moslims zijn dat

> we met moord en geweld te maken krijgen of we nou wel iets of

> niets doen.

>

> Het is al te laat

• Teyco

Ik snap je boosheid, maar de verglijking van islam en nazi's vindt ik niet gepast…

daar heeft het helemaal niks mee te maken, als de islam daarmee te verglijken is wat vind je dan van bush en de zijnen…..??

ik vind dat meer op nazi's lijken (terwijl ik dat ook ver gezocht vindt)….maar ja dat is mijn mening…

en de islam verbieden lijkt me trouwens onmogelijk…..

Islam roept immers niet op tothet moorden, dat mensen daar misbruik van maken door te zeggen te doden uit naam van islam zijn 2 los staande dingen…

• Art

Wat een onzin. Kom, laten we het Christendom ook verbieden! Er staan zat vrouw-onvriendelijke dingen in de bijbel bijvoorbeeld. Vrouwen kregen bijvoorbeeld pas halverwege de vorige eeuw stemrecht als ik me niet vergis. Wie waren aan de macht? Partijen als het CDA.

Ik zeg niet dat alle Christenen vrouwonvriendelijk zijn, de een interpreteerd de bijbel anders de ander. Zo ook met de Islam. Veel islamieten zijn niet vrouwonvriendelijk en er zijn hoogopgeleiden vrouwen die ook heilig in de islam geloven. De cultuur in Nederland is in de loop van de tijd vrouw vriendelijker geworden. Dat heeft te maken met de welvaart en het moderner worden. De islam zal net zo'n ontwikkeling door maken, denk ik. Kwestie van tijd.

Trouwens, als je de Islam verbiedt, wat zou dat nou uitmaken?

Je gelooft in iets om dat je het gelooft. Als je geloof verboden wordt geloof je het nog steeds. Wat stel je voor? Alle islamieten het land uit? Ophangen? Dat is toch onzinnig! Om op je vergelijking met het facisme terug te komen, Joden werden het land uitgezet, of vermoord…

Vrijheid van meningsuiting, heeft ook te maken met de vrijheid om te geloven wat je wil. Als je daar beperkingen in oplegt, ondermijn je de grondwet, en de hele nederlandse cultuur die daar op gebaseerd is.

• mv N&R

De Islam is fascistisch! Vrouwenonderdrukking, homohaat, antisemitisme en een superioriteitsgevoel ten aanzien van niet-moslims maken het een fascistisch gedachtengoed. Mensen worden geindoctrineerd en opgevoed met dat verderfelijke gedachtengoed. Dat wil niet zeggen dat die mensen daar op aan te spreken zijn. Ook ten tijde van nazi-Duitsland zijn er onschuldigen geweest die zich er aan moesten onderwerpen. Er zijn dus weldegelijk goede Islamieten, maar diegene zitten in een familiair of klein-cultureel web waar het moeilijk is er uit te treden. Dat zijn wel de mensen waarvan we het moeten hebben om diezelfde fascistische religie omver te werpen. Mensen als Hirsi-Ali bijvoorbeeld. Het zijn immers ook de christenen geweest die (denk aan Monty Python) zelf de achterlijkheid van dat geloof omver hebben geworpen en ervoor hebben gezorgd dat wij nu in een ruim-denkend, tolerante cultuur kunnen leven. Helaas wordt datgene waarvoor in de jaren 60 is gestreden nu weer bedreigd door de islamisten. Waarom? Omdat ze het niet kunnen verkroppen dat Nederland voor hen een groot Sodom en Gomorra is. Onze vrijheden zijn voor hen abject, en dat maakt het fascistisch!

• mv N&R

Waarom is de vergelijking tussen Islam en nazisme niet gepast? Het zijn beide ideologieen, ze hebben/hadden beide een enorme expansie-drift om het nog geen eens over het fascistische element te hebben. Is het iemand bijvoorbeeld ooit opgevallen dat je op straat nooit een islamitisch persoon ziet met het syndroom van Down? Die kinderen worden ergens opgeborgen en er wordt niet over gesproken. Ze hebben geen recht op een normaal leven. Net als dat homoseksuelen niet meer in de familie worden getolereerd. Dat is je reinste fascisme! En ook het nazisme was een uit de hand gelopen religie, mat de rituelen en verheerlijking van een groot leider. Dat is de Islam ook. Niets meer dan een uit de klauwen gelopen sekte, gestoelt op de pre-middeleeuwse fascistische gedachtengang van een analfabetische bandietenleider.

• Borelius

Godsdiensten verbieden, welke dan ook, is een zinloze missie. Terrorisme roei je er niet mee uit. Als het niet meer kan onder het mom van welke God dan ook, verzinnen dit soort fanatiekelingen wel een ander excuus.

Waar ik wel een groot voorstander van zou zijn is een soort GELOOFSBEWIJS, net zoiets als een RIJBEWIJS. Je mag niet eerder autorijden als je in theorie en praktijk hebt aangetoond dat je kunt rijden en mag rijden. Bij herhaalde ernstige overtredingen kan het rijbewijs ontnomen worden.

Wat is in dit kader dan een GELOOFSBEWIJS? Wel, een aantoonbare vorm van tolerantie in theorie en praktijk tegenover mensen die er anders over denken dan jij.

Dan pas en dan alleen zou je jezelf als Christen, Moslim, Boedhist of wat dan ook kenbaar mogen maken. Als je jezelf aantoonbaar schuldig maakt aan deze basis-regel wordt je het recht om aan godsdienst te doen ontnomen. Gek genoeg vinden mensen die heel fanatiek een bepaalde godsdienst aanhangen het erg belangrijk ergens bij te kunnen horen.

Ik begrijp best dat dit in de praktijk volstrekt onuitvoerbaar zal blijken te zijn, maar de kern waar het om gaat is dus: tolerantie voor anders-denkenden. Als iedereen dat hoog in het vaandel heeft staan, zijn godsdienst-conflicten zomaar de wereld uit!

Ik ben er tevens oprecht van overtuigd dat de echte moslim-beleider het met de kern van deze stelling eens zal zijn, de kern van het moslimgeloof is namelijk ook gebaseerd op tolerantie en begrip voor elkaar. Wij moeten niet weer de fout maken om aan kruistochten te gaan doen, die fout hebben we eens gemaakt en dat mag nooit meer gebeuren!