Waar zijn wij nu mee bezig hier in dit land?? Is de volgende stap een stel idioten die bommen plaatsen bij een moskee als het vrijdaggebed aan de gang is??
Ik hoop toch van niet!! Want dan komt er burgeroorlog zoals in Israel/Palestina.Zitten we daar op te wachten soms??In ons land leven honderdduizenden moslims een normaal en onopvallend bestaan. Kan men hen verantwoordelijk stellen voor de daad van een extremistische gek?? Nee dus!!
Heb ik kritiek op de islam? Ja! Ze zijn qua denkwijze blijven steken in de middeleeuwen! Moeten moslims beter integreren? Ja, maar dat probleem moet gezamenlijk worden opgelost! Moeten wij tolerant zijn? Ja, maar niet tot elke prijs!
Wij moeten elkaars geloof respecteren, joden, christenen en moslims.
Geen mens die oprecht gelooft in God pleegt dergelijke misdaden tegen de menselijkheid als nu in de moslimwereld gepleegd worden. Of dat nu in Nederland is, in Spanje , in Irak of in Palestina. Als je dergelijke dingen doet ben je NIET gelovig en je bent GEEN HELD en je verdient GEEN RESPECT! Je komt gegarandeerd niet in het paradijs en persoonlijk zou ik niet met dergelijke daden op mijn geweten voor Gods rechtersstoel willen staan!
Geloven is een kwestie van het hart en heeft niets te maken met het dragen van een djellabah of een hoofddoek of een burka!! Dat is niet nodig en het is uit de tijd. Respect krijg je niet doordat je je strikt aan de voorschriften houdt en een hoofddoek draagt. Respect moet je verdienen door je eigen prestaties en gedragingen en door niets anders. Respect kan niet worden afgedwongen!Binnenshuis het brave zoontje spelen en op straat de beest uithangen heeft niets met godsdienst te maken, maar met opvoeding en mentaliteit! Vrouwen minachten, mishandelen, uithuwelijken, besnijden en doden door eerwraak maakt van jou beslist géén kind van God, integendeel je minacht een deel van Zijn schepping! Weten moslimmannen het soms beter dan God dat ze de helft van Zijn schepping verwerpen??? Wordt eens wakker en leer deze tijd eens te begrijpen! We leven niet meer in de tijd van Mohammed de profeet. En ook niet meer in de tijd van Bijbel. De Koran en de Bijbel moeten wel begrijpend gelezen worden, als inspiratie voor je levensweg. Niet als een handboek vol regels die gevolgd MOETEN worden, maar die nu eenmaal niet meer passen in de huidige tijd!
Wat te doen met extremisten?? Wijs ze uit naar het land van herkomst!
En laat ons verder allemaal met elkaar in vrede leven!!