Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

erg..

• Kato

Vind het heel erg dat dit moest gebeuren, maar als je goed nadenkt, had je kunnen weten dat dit zou gaan gebeuren.

Tuurlijk iedereen heeft een eigen mening, maar niemand zit er op te wachten om te worden overtuigd! Daar was hij wel mee bezig, en natuurlijk ga je daar niemand om vermoorden, maar hij verwachtte zelf ook alwel zoiets.

Het is altijd heel makkelijk om te gaan wijzen ‘naar die ander’ maar kijk maar eens wat wij nederlanders er zelf van gemaakt hebben, we zijn geen haar beter.

Wij als mensen hebben zelf ons zo gemaakt zoals het nu is, iedereen is voorzichzelf.. egoisme.. en wat krijg je daarvan??? DIT, zinloos geweld, WAAROM?? Niemand wil bekritiseerd worden om de dingen die we doen.. en ja dan sla je er toch rustig op los??

Ik snap niet waarom de mensen zo verschrikt zijn, we hebben zo'n wereld zelf gemaakt!!

Dit was een marokaan.. Tja het is een mens, net als jij en ik..

Alleen hij was op iets uit wat niet goed was, en dan veroordeel ik hem op wat hij doet, niet om wie hij is..

Toen met Pim Fortuin, voelden wij nederlanders ons allemaal schuldig aan zijn dood?? Omdat het een Nederlander was??

DENK VOORDAT JE DOET…

• dribibu

Pim Fortuyn is vermoord omdat hij het duidelijk het probleem van de integratie aan de kaak stelde, en vooral omdat hij openlijk kritiek had op de “buitenlanders”. Dat is ook de reden geweest dat Volkert van de Graaf hem vermoorde. (google anders maar op: motief volkert van de g).

• CJG

Is wel heel sneu als je niet tegen kritiek kunt.. dat is ook iets wat je normaliter mee krijgt in je opvoeding..citaat “en dan sla je er rustig op los” dat is toch niet normaal?

Als je het niet eens bent met iemands verhaal/ mening dan knal je zoi emand toch niet dood..? DeT.V. kun je uitzetten; je hoeft niet naar een lezing of optreden te gaan..makkelijk zat.

• Vevina

Je kunt dit nooit voorspellen…het feit dat jij zegt als je goed nadenkt had je dit kunnen voorspellen baart mij zorgen….want als je goed nadenkt zou dit niet mogen om geen enkele reden….als je het ergens niet mee eens bent kan je diegene uitschelden vloeken en wat je maar wilt, dit is wat Theo ook deed en dit mocht blijkbaar…waarom moet dat worden bestreden met moord? Kan je niet net zo hard zijn met jou woorden als hij met de zijne? Het feit dat hij mensen kwetst keur ik niet goed maar deze moord keur ik daarintegen nog net iets meer af….ik denk ook dat dat de reden is dat mensen begaan zijn met Theo….wat hij deed was niet altijd juist….maar wat er met hem gebeurd is overschaduwt dit allemaal….je mag niet zomaar iemand vermoorden nu niet en nooit niet om wat voor reden ook!

• mike

Volgens mij was Folkert toch een milieu/dieren activist ?

• mike

Folkert was toch een milieu dieren activistdribibu schreef:

>

> Pim Fortuyn is vermoord omdat hij het duidelijk het probleem

> van de integratie aan de kaak stelde, en vooral omdat hij

> openlijk kritiek had op de “buitenlanders”. Dat is ook de

> reden geweest dat Volkert van de Graaf hem vermoorde. (google

> anders maar op: motief volkert van de g).

• mike

Volkert was toch een milieu/dieren activist

• dribibu

ja hij was ook dierenactivist, en dan wel een m.i. gestoord exemplaar, aangezien ik zelf ook een dierenliefhebber ben, en bovendien ook vegetarier :-)

Op deze site van de volkskrant staat iets over het motief, het is inderdaad niet heel erg helder, http://www.volkskrant.nl/binnenland/1036649361585.html