Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nogmaals een reactie van een Marokkaanse Nederlander

• Frank

Beste mensen,

Dat we allen op dit forum zitten is op zijn minst een overwinning te noemen na het trieste verlies van Theo.

Er wordt nu eindelijk eens gediscussieerd tussen Marokkanen en Nederlanders.

Ik heb diverse reacties van mensen serieus gelezen en het komt er op neer dat het verwachtinspatroon van de NL'ers is dat Marokkanen elkaar in de gaten moeten houden. Laat ik het zo zeggen: dat gebeurt al, kijk maar naar de buurtvaders in Amsterdam en Utrecht. Echter, het probleem is hardnekkig en omvangrijker om het enkel met sociale controle af te doen. Om een echt signaal te geven MOET de overheid ingrijpen om zo bijvoorbeeld de groep van 200 extremisten preventief op te pakken. Als men mensen in de gaten houdt waarvan bekend is dat ze zich bezig houden met terrorisme dan snap ik niet waar men op wacht !? Moet er eerst iets ontploffen ?

U kunt zeggen van Bush wat u wil maar op dit gebied is hij daadkrachtiger en minder naïef dan de Nederlandse regering.

Begrijp ook dat de meerderheid van de Marokkanen/Moslims ook wil dat er hard wordt opgetreden want als er een aanslag wordt gepleegd dan staat ook onze toekomst en ons leven op het spel. De aanslag in Madrid heeft ook vele Marokkanen en Moslims gedood die onderweg waren naar hun werk en school.

Ik ga jaarlijks op vakantie naar Marokko (nee, niet met het busje) en daar heb ik 3 jaar geleden een razzia van de politie gezien op radicale moslim fundamentalisten. Deze groep is in Marokko bestempeld als criminele organisatie en dus verboden. Doe dit dan ook hier voor de groep van 200 of meer extremisten die er zijn, zo krijgen ze geen kans om te groeien en zich te organiseren.

U moest eens weten hoeveel Marokkanen hier zo over denken. Het probleem is dat weet u niet !! Weet u waarom niet .? Omdat als er ergens op de wereld iets gebeurt zoals in de VS dan weten de zenders niet hoe snel ze het nieuws moeten brengen van juichende Marokkaanse jongeren in Ede. Deze jongeren zijn dezelfde jongeren die dagelijks her en der in de randstad rondhangen en overlast en criminaliteit veroorzaken. Welke positieve reactie verwacht men nu werkelijk van deze jongeren ?

Los van de woede uitingen geloof ik ook niet dat er een serieus persoon in Nederland is die vind dat de gehele Marokkaanse bevolking hier verantwoordelijk voor is.

• Monique

Beste Abdel,

Wat ben ik blij dat je dit geschreven hebt. Ik hoop dat vele jouw bericht ook zullen lezen. Natuurlijk zijn niet alle Marokanen slecht. Net zo min als dat alle Nederlanders goed zijn.

Bedankt voor je bericht.

Groeten, Monique

• catqueen

Eindelijk schrijf je een waar woord Abdel, duidelijk goed gelezen en geanalyseerd. Het klopt precies zoals je zegt, ik ben zo'n Nederlander die graag meer sociale controle van de Marokkaanse gemeenschap zou wensen. Maar ik ben het op het punt van de overheid ook geheel met jou eens. Gooi er maar een gevangenis tegenaan en donder die 200 gasten erin en dan maar zien hoe verder. Terug naar land van herkomst of heropvoeding van mijn part.De regering moet maar eens hard stelling nemen.

Bovendien voor elke raddraaier (allochtoon of autochtoon), geen werk, geen studie? prima dan de sociale dienstplicht vervullen, laat ze maar deelnemen aan de samenleving en papier prikken o.i.d Zodat ze moe thuiskomen en een boek gaan lezen i.p.v de buurten onveilig maken.

Altijd zijn er wel excuses voor die groepen, te weinig geld (terwijl ze op dure scooters rijden en Nikes aanhebben en dure mobieltjes), te kleine woonruimte etc. Helaas vormen deze groepen de voedingsbodem voor extremisme, want er wordt toch niks aan gedaan. Cameratoezicht ja, gaan ze toch op een andere hoek staan?

Ik bewonder je felexibiliteit, je hebt goed gelezen en je mening gevormd, dit is nu discussieren. dit is wat op gang gebracht moet worden tussen Nederlanders en allochtonen. Samen kunnen we misschien een stem laten horen naar de overheid.

groetjes Catqueen

• dribibu

ik ben het hier als blauwogige nederlander mee eens, en ben blij te horen dat extremisten in Marokko wél hard aangepakt worden, zou in Nederland ook moeten gebeuren, anders krijg je hetzelfde als in bv het voetbal: de goeden “moeten” lijden onder een slechte minderheid.

• aimee

Goed om deze geluiden te horen vanuit de moslimhoek. Om extremisme tegen te gaan is de rol van de moslims in Nederland van cruciaal belang. Zij moeten duidelijk maken dat men met dit soort geweld geen heldenstatus verkrijgt, maar dat dat het dagelijks leven van iedereen moeilijker en vervelender zal maken. Als de moslims in Nederland dit werkelijk vinden, dan is nu de tijd om hun stem te laten horen en hun oprechte afkeer uit te spreken. Laat zien dat je je betrokken voelt met de Nederlandse samenleving. Dit zal ongetwijfeld bij veel mensen respect afdwingen. Nu zwijgen betekent in de ogen van veel Nederlanders dat men deze akties heimelijk steunt. Tuurlijk was Van Gogh onbeschoft; maar zijn verbale geweld was een provocatie om een discussie te starten over hoe sommige Moslims menen onze maatschappij om te moeten buigen naar een model van een tijdperk van 2000 jaar geleden. Dat hebben we gehad, we willen niet terug, we willen vooruit. En zeker ook gericht op het compleet buiten de realiteit staan van de politiek-o-zo-correcte (=linkse) bestuurders en media die alles met de mantel der liefde willen bedekken. Als uit cijfers blijkt dat bijvoorbeeld marokanen zich in verhouding veel meer schuldig maken aan diefstal, moet dit gezegd kunnen worden om vervolgens de oorzaken te zoeken en te proberen hier iets structureels aan te veranderen. Als feiten niet als feiten genoemd mogen worden zal er ook geen oplossing komen. Ik denk dat deze discussie gevoerd moet worden willen wij met zijn allen weer vooruit als maatschappij. En deze discussie zal dus veel breder moeten zijn dan alleen de positie van de Moslims in de Nederlandse samenleving. Het totale gebrek aan interesse in medemens, samenleving en het toenemende asociale gedrag van vele Nederlanders is hier absoluut een grote mede-oorzaak van.

• anja

Inderdaad eens goed om van gedachte met elkaar te wisselen.

Hopelijk weten meerdere Marokkaanse Nederlanders dit prikbord te vinden zodat we op basis van argumenten een goed beeld krijgen.

• rebecca

ik weiger iedereen over kam te scheren maar dat het steeds moeilijker wordt is een gegeven feit ik hoop alleen dat het uitzettings beleid drastisch veranderd en dat mensen die hier werken en zich aanpassen met rust gelaten worden en types die bekend staan bij AIVD direkt paspoort wordt afgepakt ook al ben je marokkaanse-Nederlander je moet weg.want wij mogen fijn voor zijn gemaakte kosten ook nog eens opdraaien en ik weiger zijn eten te betalenBever schreef:

>

> Inderdaad eens goed om van gedachte met elkaar te wisselen.

>

> Hopelijk weten meerdere Marokkaanse Nederlanders dit prikbord

> te vinden zodat we op basis van argumenten een goed beeld

> krijgen.

• Elisabeth

Ik sluit mij aan bij de andere. Ik heb bewondering voor je schrijven (mening).

• Ellen

Natuurlijk niet.

Je kunt niet een hele bevolking beschuldigen voor de daden van 1 persoon.

• Nynke Vellinga

mooie reakties praten tussen verstandige mensen is vaak een sleutel tot een oplossing. maar helaas praten met a sosieaale werkt niet.

verheerlijking en zelf verrijking daar van zeker niet. geef even media de schuld.

asoieaal zijn word beloond . zie tokkies verhaal. jaren overlast veroorzaakt.

hebben nu gratis huis en zitten op feesten en partijen voor 200 euro + per uur asso te zijn. ingehuurd door ???? wat voor mensen???? kan echt niet he

wat moet onze jeugd daar van denken? zeker niet eerlijk duurt het langst

ojaa reken mij niet af op mijn vorm van schrijven ben een disleckt. een minderheid

maar zeker niet dom