Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

marokanen

• daan

laat ik vooropstellen dat ik eigenlijk helemaal niks tegen mensen van buitenlandse afkomst heb.wat mij wel ontzettend stoort dat er mensen zijn en sorry meestal wel van marokaanse afkomst die zich maar niet willen aanpassen aan ons nederlanders .spreken de taal niet bouwen hier maar kerken(welke idioot heeft dat bedacht??) en dan mensen vermoorden omdat ze tegen hun geloof zijn …sorry denk ik dan je bent hier in nederland en niet in marokko je bent hier te gast en ik denk op dit moment aub alle marokanen trug naar hun eigen land ..want dit gaat veel te ver nederland is nederland niet meer , maar klein marokko

• Lenie

Er zijn zoveel buitenlanders die hier werk hebben en zich wel aanpassen/ zelfs geboren zijn. Dus laten we dat helder houden. Folkert was ook geen buitenlander. Dat zou de discussie ook niet moeten worden. De regels moeten verscherpen, als er aanwijzingen zijn doe er dan wat mee!!!

• Natalietje

Nou daar ben ik het nou helemaal mee eens, niet alle mensen van buitenlandse komaf zijn zo, maar er zijn er inderdaad genoeg bij die zich niet aan willen passen en dan word er maar van ons verwacht dat wij ons terwijl we in ons eigen land zijn, zich aan hen aanpassen!

Ze moeten zich maar aanpassen aan onze normen en waarden anders heb je in ons land niets te zoeken als je daartoe niet in staat bent!

• Corina

Jammer dat nu de dader van Theo een Marokaan is de hele allochtone medemens over één kam wordt geschoren.

• CJG

Ik heb helemaal niets te maken met het abjecte bericht dat hier gestaan heeft. Ik kan niet eens zo slecht schrijven.

De Echte Kees Grundeken

• bas

goede stelling opzich ik vindt ook dat buitenlanders zich moeten aanpassen maar jij doet net of dat alle buitenlanders zo zijn…geloof me het zijn er maar een klein aantal die het verpesten voor alle anderen.die goede buitenlanders schamen zich ook rot voor hun eigen volk dus……maar inderdaad moet de politiek ervoor zorgen dat de slechte buitenalnders die niet werken en rotzooi veroorzaken in nederland het land uitmoeten maarja met dit kabinet met die harry potter wordt nederland een zootje!!

• moi

Waarom gebruik je het woord sorry als je toch doorgaat?

En Marokkanen schrijf je nog steeds met twee KK. Kerken zijn moskeeën voor de Moslims. Ik vind het zo overdreven dat je schrijft dat Nederland klein Marokko is. Nee, Nederland is een multicultureel land, dat vind ik anders. En Marokkanen terug naar hun land? Nederland is ook hun land (als we over dezelfde Marokkanen praten). Marokkanen moeten zich aan de normen en waarden van Nederland houden maar mogen absoluut hun cultuur en traditie houden.

Nee, we kunnen niet gaan roepen dat Marokkanen weg moeten omdat dat gewoon niet juist is. We moeten elkaar helpen en juist niet zo vijandig gaan doen.

• Son

Foute boel hoor als jij zegt Nederland is niet meer Nederland maar een klein Maroko. Het is eerder het is Nederland en geen Maroko en die is ook nooit hier niet geweest dat het een klein Maroko is. Ik denk eerder dat men dat niet meer tolereert wat de politiek hier ook aan gaat doen.

Son

• Simone2004

Mmmm, hoewel ik je gedachtengang begrijpelijk vind, denk ik dat je de plank toch een klein beetje mis slaat. Het is erg makkelijk om marrokanen (of andere allochtonen) te verwijten dat zij zich niet aangepast hebben, maar wij hebben dit in het verleden ook nooit van deze mensen verlangd, toen wij ze naar NL haalden om de klussen te doen die wij zelf niet wilden doen. Bezoek eens NLers die geemigreerd zijn naar Canada een jaartje of 30 geleden, en kijk hoezeer ZIJ zich aangepast hebben aan de Canadese cultuur (NIET/NAUWELIJKS)…

Persoonlijk ben ik er voorstander van om de eisen voor “nieuwe” NLers te verscherpen en vind ik het inderdaad ronduit belachelijk dat onze regering het klaarblijkelijk niet nodig vind mensen de keus te geven OF de NLse nationaliteit OF de Marrokaanse (of welke dan ook). En pleit voor een soort van “ examen” zoals dit in bijv de VS gehanteerd wordt om aan te tonen dat deze mensen voldoende kennis hebben van de NLse cultuur en taal voordat zij de NLse nationaliteit krijgen.

Maar, ik vind dat een ieder het recht heeft zijn geloof te beleiden en zie daarin geen verschil tussen het bezoeken van een moskee, of een christelijke kerk. Ik persoonlijk bezoek beiden niet en erger me niet erger aan het horen van de uitnodiging tot het vrijdagmiddaggebed van een moskee dan aan de kerkklokken van gereformeerde kerken op zondag. Geloofsbeleiding is ook een vorm van vrije meningsuiting.

Ben het wel met je eens dat hierin grenzen zijn, en dat we niet zo tolerant moeten zijn allochtonen volledig hun eigen cultuur te laten behouden zoals dat tot op heden in NL gepredikt werd/wordt door de gevestigde orde, met alle gevolgen van dien. Maar om nu te zeggen ALLE buitenlanders het land uit…….nee, dat vind ik een beetje kortzichtig.

Vrees alleen dat het een complex probleem is dat door zijn oorsprong in het verleden niet zo 123 op te lossen is met een paar aanpassingen NU.

Moord, op WELKE gronden dan ook mag niet, NOOIT!!! En zeker in het geval van van Gogh, die ik persoonlijk af en toe ook te ver vond gaan in zijn manier van uiten had hiervoor nooit op deze manier van het leven mogen worden beroofd. Niet door een Marrokaan, niet door een NLer, door NIEMAND. De enige echte juiste reaktie was geweest hem op dezelfde manier met woorden te wijzen op dat wat je wel/niet met hem eens was.

Denk dat veel van de berichten hier erg getekend zijn door de ontstane emoties door deze laffe moord, maar denk dat het juist om tot een helder oordeel te komen van belang is niet net als de dader alleen onze emoties te laten spreken, maar vooral ons gezonde verstand. En wat dat betreft zijn we het denk ik wel eens, het is tot hier EN NIET VERDER.

Grenzen moeten er gesteld worden en justitie moet op alle vlakken eens wat hardere straffen uit gaan delen, al ben ik bang dat zelfs dat in het geval van de gekken niets uitmaakt…….

• Monique

Deze randdebiel was een NEDERLANDER van Marokaanse afkomst. Geen gast in ons land maar een mede-nederlander.

Dus a.j.b. scheer niet alle mensen over een kam. Het was een RANDDEBIEL die dit heeft gedaan.