Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Aanslag Al-Quida?

• Ziener

Zijn Theo en Ayaan Hirsi Ali met Submission niet de Moslim gemeentschap in de wereld , op hun tenen gaan staan?

Denken jullie dat deze film niet in de Arabische landen is bekeken?

En hoe ziet dat eruit door de ogen van sterk gelovige Moslims?

Ik kan me voorstellen dat er Moslims zijn die zich diep beledigd voelen hierdoor.

Niet dat dit voor mij enige rechtvaardiging geeft voot deze laffe moord!

Maar toch voor Moslims is dit een heilige oorlog maar hoe heilig is onze vrijheid van menningsuiting?

Waar ligt de grens tussen vrijheids van mennings uiting en belediging?

En ook al heb je een strevenswaardig doel voor ogen nl. verbetering van de positie van de Moslim vrouw, lijkt het me niet handig om daar mensen voor te gaan beledigen.Dit komt mijns inziens de discussie niet ten goede.

Want wat bereiken we nu?

Mischien een nog grotere onderlinge haat?

Wat betreft mijn titel denk dat wij veel te kleinschallig denken.Wij zijn niet meer dat grappige landje waar alles mag.

Terrorisme kent geen grenzen.

Dus ik kan me levendig voorstellen dat dit in opdracht van Al- Quida is gebeurt.

Natuurlijk hoop ik anders maar om uit angst mijn kop in het zand te stekken weiger ik!

• corrie

Nee, deze daad is gedaan vanuit een oogpunt wat ontstaan is door zuiver indoctrinatie. En wel door de Islam. Vanuit de paplepel ingegoten denkbeelden, of ontstaan door discussies met vrienden, misschien in een moskee of door teksten op internet. Want alles wat tegen de islam is, is verwerpelijk en dient gestraft te worden. Een idee wat wij Westerlingen heel ver achter ons hebben gelaten, gelukkig.

Wanneer mensen zo extreem reageren op een belediging - op wat dan ook - wijst meestal op een behoorlijke gebrek aan zelfvertrouwen en een zekere twijfel. Want als ik geloof in mezelf, zal ik niet zo overdreven reageren op een belediging, of helemaal niet. Daar komt dan nog de indoctrinatie van de Islam bij.

Wat ik mij wel afvraag: hoe kwam deze dader aan een wapen en hoe wist hij dat van Gogh op dat tijdstip daar langs zou komen?

• mv Y annick en Y era

jezus mensen

HOE KWAM DEZE DADER AAN EEN WAPEN

meen je dat nou

moet jij dat nog vragen

pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

hoeveel wil je er kopen?????????

denk jij dat dat zo moeilijk is aan een wapen komen

• NIET NODIG

allah een vraag hoe weet je dat zo goed??????