Allereerst wil ik zeggen dat ik de familie en vrienden van Theo veel sterkte wens in deze moeilijke tijd, niemand verdient dit op basis van een eigen mening.
Ik had me voorgenomen om mijn gal te spuwen op de vele ondubbelzinnige en racistische opmerkingen die op de vele websites voorbij komen maar mijn verstand wint het nu even van mijn emotie. Uiteraard is het een kleine rotgroep die zich bezig houdt met dergelijke misdaden maar het feit is wel dat dit er bij de meeste Nederlanders blijkbaar niet in wil.
IK VEROORDEEL EN KOTS OP DE DADER VAN THEO EN IK KOTS OOK OP ALLE OVERIGE EXTREMISTEN !!
Ik hoop dat deze criminelen lang worden opgesloten zonder TBS, vervroegde vrijlating en al dat andere softe geneuzel.
Waar ik van baal is dat ik er nu op word aangesproken en aangekeken. Moet u zich eens voorstellen dat er mensen een gesprek met u aangaan en een verklaring vragen voor bijvoorbeeld de moord op Pim Fortuyn omdat u toevallig ook een Nederlander bent of vreedzaam strijdt voor dieren !!
Ik zie ook reacties van mensen die Beslan, of Al Qaida er bij halen….dit gaat natuurlijk nergens meer over. Beslan is een uitwas van de oorlog die gaat over de onafhankelijkheid van Tsjetsjenië en Al Qaida heeft met Bin Laden als aanjager absoluut niks met de Islam te maken. De strijd van Bin laden komt voort uit de 1e Golf oorlog toen de VS zijn moederland (Saudi-Arabië) hadden bezet om zo tegen Irak te vechten. Het zegt genoeg dat hij op de terroristenlijst staat in Saudie-Arabië.
Maar wat wilt u nou ?? Ik voel me Nederlander maar wordt continu in een negatieve hoek gedrukt en dit gaat al een aantal jaren zo. Op deze manier wordt afstand gecrëerd tussen de verschillende groepen. In gesprekken met mensen verbaas ik mij ook niet meer over mensen die een mening hebben over allochtonen of de Islam terwijl achteraf blijkt dat deze mening slechts is gebaseerd op horen zeggen of een artikel uit de Telegraaf. Zelf blijken ze helemaal geen enkele allochtoon te kennen of hebben ze zelfs geen negatieve ervaring meegemaakt.
Laat ik het zo zeggen: Ik ben geen uitzondering op zich, zoals mij zijn er vele die het goed doen in de maatschappij, goede functies hebben en het zat zijn dat mensen met 2 maten blijven meten en niet de moeite nemen om een eerlijke mening op te bouwen. Binnen deze groep merk ik gewoon dat de gelatenheid groter wordt en dat er zoiets ontstaat als “ze zien ons toch als criminelen”.
Waarom kan er gewoon niet hard en preventief opgetreden worden tegen de 200 extremisten die zich bezig houdt met dit soort praktijken ? Zo krijgt de Islam geen slechte naam want het is geen barbaars geloof zoals velen van u denken. Laat u niet misleiden als er een vers wordt uitgelicht dat zogenaamd over vrouwengeweld of homo's gaat. Want de kern van de Islam zoals ook in de Koran beschreven is, dat is dat doden niet is toegestaan, je de naasten lief moet hebben. Dit kom je in vele hoodstukken tegen. Maar net zoals in de bijbel staan er dingen in die hier niet direct mee stroken…maar ja, het geloof is complex en de mens wordt verplicht door de Koran om zijn verstand te gebruiken en de Koran toe te passen aan de omgeving en tijd waarin men leeft. Ik kan ook klakkeloos een vers uit de bijbel halen zonder overige context waarin vrouwen onderdaniger zijn dan de man en waarin homo's gedood mogen worden. Denkt u nou echt dat een goede moslim de Koran leest en vervolgens een homo gaat doden !? De enige die dit denken zijn de labiele extremisten die hun wil op willen leggen aan de rest. Tegen deze kleine groep moet hard opgetreden worden !!
Ik neem het Theo en Hirsi Ali dan ook kwalijk dat zij niet spraken over het gevaar van de fundamentalisten.Daarentegen spreken zij juist over het gevaar van de Islam.Weet u hoe gevaarlijk de Islam is ? Zo gevaarlijk dat ik altijd met mensen praat zonder geweld te gebruiken ook al spugen zij op langslopende moslimvrouwen met hoofddoeken !! Verder breng ik tijdens de ramadan eten aan daklozen en daklozencentra..gevaarlijk he !? Ik ben geen uitzondering hierin.
Af en toe denk ik dat ik in een Amerikaanse complottheorie zit waarin de politiek in zijn haast om stemmen te winnen over elkaar heen struikelt om groepen te demoniseren (noemen ze problemen benoemen). Het enige wat hier mee bereikt wordt is tweestrijd (en zetels) want goede oplossingen hoor ik niet ! Wat denkt u dat er bijvoorbeeld bereikt wordt als men met 1 paspoort verder moet i.p.v 2 ? Zou een crimineel dan denken dat hij niet meer mag stelen ? Zou een extremist opeens andere overtuigingen krijgen ? Het is puur zand strooien in de ogen van de kiezers.
Desondanks ken ik vele goede Nederlanders en Marokkanen waar ik mijn hoop uitput. Dus het is niet te laat !