Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mijn God..Mijn Allah...Mijn Boedha..

• Helena

Spreken uit naam van…..?

Geloof ontneemt de EIGEN verantwoordelijkheid, daarom is geloof in groepsvorm zo ontzettend gevaarlijk. Geloof is vrij, beleef het zoals je het voelt, maar…

DOE GOED.

Het is NOOIT te laat…., laat allen die vochten en stierven voor vrijheid in het unieke zijn, laat ze niet in de steek, neem je verantwoordelijkheid, en daarin is geen onderscheid in religie/ras: WIJ ALLEN leven op dit kleine bolletje in dit oneindige universum, is het nou echt zo moeilijk om er iets leefbaars van te maken, want daarom is het, door wie dan ook…, aan ons gegeven.

Theo, Pim, maar ook die kleine Palestijnse jongen, die Joodse vrouw, die Irakeese politieman, die Amerikaanse soldaat, die mens….

HEB LIEF, anders is het echt te laat en tevergeefs..

Rust zacht in vrede zij die stierven, leef in vrede zij die er nog zijn, leef in vrijheid!!

• Teyco

Mooi gezegd…..en totaal mee eens

• corrie

Ja, ja, maar wat doe je als je regelmatig merkt dat bepaalde groepen jou eigenlijk niet moeten? Dat ze je verachten en op je spuwen zelfs? Hoelang houdt een mens dat vol? Hoelang houden de gevoelens van vergeving stand? Als er dan ook nog excessen ontstaan als jodenhaat, homohaat en nu weer: iemand die afgeslacht is om een mening waar men het niet mee eens is, hoelang duurt het dan voordat er ook haat gaat groeien in je hart?

Haat zit niet in een mens, haat wordt gekweekt. En deze haat is al gekweekt en het zal lang duren voordat dit weer goed komt. als het al goed komt.

• bezorgde Vader1

Helaas………..

Ik ben opgegroeid om tolerantie een kans te geven……….

Ik heb vrienden in alle lagen en bevolkingsgroepen………..

Ik stortte elk jaar wel naar een noodfonds om slachtoffers te helpen in Marokko of in Turkije………

Ik zou 10 jaar geleden elk mens die door een oorlog hun land moesten ontvluchten in mijn huis hebben genomen…………

Ik had 10 jaar geleden interesse in de Koran om het islamitisch geloof beter te kunnen begrijpen…..

Nu……….helaas ik ben vanaf gister na de laffe moord op Theo van Gogh een islamhater…

Helaas moet ik ook nu toegeven aan het ergste wat ik jaren heb proberen tegen te vechten…..

Nadat ik 8 jaar geleden door Antillianen ben beroofd ( 4 man ) 10 jaar geleden afgetuigd door een groep Antillianen( 7 man )Diverse malen ben bespuugd, bedreigd door Turken,Marokkanen,Antillianen en welk gespuis nog meer…

Nadat ik 5 jaar geleden door Suri-koelies ( 8 man ) ben afgetuigd, zie ik nu nog maar 1 oplossing voor ons……..Ons land redden van al deze idioten en proberen dit land voor onze kinderen te beschermen tegen moordlustige, stelende,bedreigende en ziekelijke mafkezen die op elk moment maar kan bepalen wie er nu moet sterven omdat hun geloof of hun trots dat eist…….

De allochtone gemeenschap doet niets anders dan deze mafkezen te helpen en te beschermen…….

En de regering ??????

Wordt het niet eens een keer tijd dat we een regering krijgen die wel sterk en gedurfd wil optreden tegen dit soort kankergezwellen ?

Helaas ……..ik ben bang dat alles weer met de mantel der liefde (lees: op een pedagogische manier ) zal doodbloeden……tot het volgende slachtoffer

Wie is de volgende ?

• NIET NODIG

helena, wat een geweldige woorden, helemaal mee eens…

• elly

bezorgde vader jouw woorden zijn mijn woorden

wat hebben ze gisteren avond aan die marokaanse jongeren gedaan

die de moordernaar een held vinden .helemaal niets .

de politie durft niet eens zo werkt dat

nu nederlanders dan .moet je kijken wat voor lef ze hebben ze zijn er als de kippen bij.erg flink hoor

• elly

bezorgde vader.

jouw woorden zijn mijn woorden.

wat doet de regering eraan niets.

wat doet de politie eraan.niets,

de marokaanse mensen in osdorp vinden de moordenaar een held .wat deed de politie eraan. zoals altijd niets.ze durven niet eens.

maar nou nederlandse mensen die de fout in gaan. dan hebben ze een lef.

flink van ze hoor en het zelfde geld dit voor dat zooitje in den haag.

gr ellybezorgde Vader1 schreef:

>

>

> Helaas………..

>

> Ik ben opgegroeid om tolerantie een kans te geven……….

> Ik heb vrienden in alle lagen en bevolkingsgroepen………..

> Ik stortte elk jaar wel naar een noodfonds om slachtoffers te

> helpen in Marokko of in Turkije………

> Ik zou 10 jaar geleden elk mens die door een oorlog hun land

> moesten ontvluchten in mijn huis hebben genomen…………

> Ik had 10 jaar geleden interesse in de Koran om het

> islamitisch geloof beter te kunnen begrijpen…..

>

>

> Nu……….helaas ik ben vanaf gister na de laffe moord op

> Theo van Gogh een islamhater…

> Helaas moet ik ook nu toegeven aan het ergste wat ik jaren

> heb proberen tegen te vechten…..

> Nadat ik 8 jaar geleden door Antillianen ben beroofd ( 4 man

> ) 10 jaar geleden afgetuigd door een groep Antillianen( 7 man

> )Diverse malen ben bespuugd, bedreigd door

> Turken,Marokkanen,Antillianen en welk gespuis nog meer…

> Nadat ik 5 jaar geleden door Suri-koelies ( 8 man ) ben

> afgetuigd, zie ik nu nog maar 1 oplossing voor ons……..Ons

> land redden van al deze idioten en proberen dit land voor

> onze kinderen te beschermen tegen moordlustige,

> stelende,bedreigende en ziekelijke mafkezen die op elk moment

> maar kan bepalen wie er nu moet sterven omdat hun geloof of

> hun trots dat eist…….

>

> De allochtone gemeenschap doet niets anders dan deze mafkezen

> te helpen en te beschermen…….

> En de regering ??????

> Wordt het niet eens een keer tijd dat we een regering krijgen