Beste mensen,
Wat een tragische gebeurtenis. Dit zouden we nooit moeten vergeten.
Theo had niets met politiek te maken. Hij was een intelligente man met veel humor.
Woede maakt zo veel kapot. Je moet je leren controleren als je kwaad bent. Dit doet me denken aan een ander tijdperk. We zijn een Democratische land dus laten we dat ook zo houden. Laten we met z'n allen vechten voor een goede samenleving. Genoeg discussies geweest. Actie nu!!!
We moeten wel met elkaar leven. Het heeft absoluut geen nut om wat anders te gaan roepen. Het wordt nu echt tijd om open voor elkaar te staan en zeker elkaar te respecteren. Of het nu Nederlanders zijn of niet-Nederlanders. Het individualisme leidt tot niets. Samen moeten we er aan werken. Laten we niet telkens de ander de schuld te geven. Kijk wat jij kunt doen. Hoe wordt je een betere mens en hoe helpt je de ander om dat ook te worden. Of het nu om een Nederlander gaat of niet. De mens wordt steeds harder en dat vind ik echt eng.
Wat er gisteren gebeurd is accepteren we niet en dat moeten we ieder dag laten zien.
Voor de rest hebben sommige Marokkanen ook het recht om normaal te kunnen leven hier in Nederland maar wel onder de Nederlandse wet. Marokkanen moeten leren om meer open te staan voor de Nederlanders en Nederlanders voor hen. Begin zelf een keer een gesprek te voeren met een Marokkaan. Blijf proberen! Het heeft anders geen effect als je zelf geen eens iets doet om hen te laten integreren. Ik denk dat we zelfs veel van elkaar kunnen leren