Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Een schone samenleving begint bij u

• moi

Beste mensen,

Wat een tragische gebeurtenis. Dit zouden we nooit moeten vergeten.

Theo had niets met politiek te maken. Hij was een intelligente man met veel humor.

Woede maakt zo veel kapot. Je moet je leren controleren als je kwaad bent. Dit doet me denken aan een ander tijdperk. We zijn een Democratische land dus laten we dat ook zo houden. Laten we met z'n allen vechten voor een goede samenleving. Genoeg discussies geweest. Actie nu!!!

We moeten wel met elkaar leven. Het heeft absoluut geen nut om wat anders te gaan roepen. Het wordt nu echt tijd om open voor elkaar te staan en zeker elkaar te respecteren. Of het nu Nederlanders zijn of niet-Nederlanders. Het individualisme leidt tot niets. Samen moeten we er aan werken. Laten we niet telkens de ander de schuld te geven. Kijk wat jij kunt doen. Hoe wordt je een betere mens en hoe helpt je de ander om dat ook te worden. Of het nu om een Nederlander gaat of niet. De mens wordt steeds harder en dat vind ik echt eng.

Wat er gisteren gebeurd is accepteren we niet en dat moeten we ieder dag laten zien.

Voor de rest hebben sommige Marokkanen ook het recht om normaal te kunnen leven hier in Nederland maar wel onder de Nederlandse wet. Marokkanen moeten leren om meer open te staan voor de Nederlanders en Nederlanders voor hen. Begin zelf een keer een gesprek te voeren met een Marokkaan. Blijf proberen! Het heeft anders geen effect als je zelf geen eens iets doet om hen te laten integreren. Ik denk dat we zelfs veel van elkaar kunnen leren

• karin meijer

Sorry,

Hier kan ik het niet meer mee eens zijn.

Dit word al 40 jaar geroepen.

Ik heb in de gevaarlijkste straat van Schiedam gewoond, maar daar word je wegkeken.Zodat er een famillielid kan wonen.

Ik ben een zeer zorgzaam typje, die bij de thuiszorg werkt.

Maar ik help weinig moslimmensen.Die vragen geld aan, zodat ze een familielid kunnen aannemen.

Het is een sekte,we hebben weer onderduikers.

• moi

Dag Karin,

Je hoeft niet met me eens te zijn. Ik ben ook niet met jou eens. Een sekte? Dat vind ik wel heel ver gaan. En sorry, als jij in in de zorg werkt hoor je ook aan de regels te houden en geen onderscheiding te maken. Dit vind ik erg fout.

Je zegt dat we er 40 jaar mee bezig zijn, waarmee? Met intergratie, met begrip? Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. We zijn niet 40 jaar met intergratie bezig.

En als we nu ophouden kunnen weer opnieuw beginnen met “40”jaar achterstand.

Het moet uiteindelijk goed komen en daar blijf ik in geloven als dat mag.

• Wilma

Beste Moi,

U gelooft in een mooie maatschappij waar alle culturen en volkeren tot elkaar komen en samenleven.

Ik stel voor dat u een tijdje in de Tarwewijk of Spangen in Rotterdam gaat wonen.

Daar ontdekt u dat de tijd niet heeft stilgestaan, er zijn werkgroepen opgericht, clubhuizen en verschillinde instanties zich bezighouden met het dichten van het culturele gat.

Ik kan u meedelen dat dit proces niet gesmeerd loopt, al wil de model allochtoon op tv anders beweren.

De gemiddelde moslim op de straat heeft nog altijd meer begrip voor Osama Bin Laden en Al Zarqawi dan ons verlangen in een smeltkroes.

• Bob van Duin

Wij herkennen de schiedamse situatie als oud schiedammer wij hebben ook in die buurt gewoond en ja het klopt wij werden weggepest en ons huis kwam leeg en we hebben zeker geprobeerd het tij daar te keren we wilde niet weg we bleven en nodigde de mensen uit na 5 jaar zijn we daar mee gestopt en zijn we verhuisd en toen hadden we weer een leven maar vooral onze kinderen die hadden helamaal geen leven meer en toch zeg ik de problemen lagen en liggen niet alleen bij de bevolkings groepen maar bovenal in de gemeenteraad en het huisvestegingsbeleid

toch triest dat we de neiging krijgen een kant op te wijzen laten we wel eerlijk blijven en breder kijken

peter en mieke voormalig schiedammers,

ps trouwens in onze nieuwe woonomgeving lukt het wel samen leven met de allochtoonse gemeenschap reden hier werkt het woonbeleid anders er wordt meer gespreid toegewezen zodat er geen gettoforming kan ontstaan en we wonen nu in Nr.brabant-oudenbosch

• Son

Of een poosje door de Kanaalstraat lopen en wat dacht je van Kanaaleiland in Utrecht?

Son

• moi

Dit heet handel! Als je helemaal niet kan genieten van andere culturen moet jij ook lekker in een dorpje gaan wonen in Nederland en nooit meer buiten Nederland komen. We zijn eenmaal hier met z'n allen en jij hoort ook de Marokkanen te respecteren zoals zij jou. Maar door zulke mensen als jij wordt het wel erg moeilijk gemaakt. Een Marokkaan heeft geschoten maar dit is echt geen rede om zoveel haat te creeren. Ja, woede tegen hem maar niet tegen hen!!!

Hoe vaak worden er hier mensen vermoord door Nederlanders?

Moeten we dat vergeten? Omdat Theo zo bekend was weegt het opeens zo zwaar?

Iedereen heeft het recht om te leven.

• Wilma

Volgens mij begrijpen wij elkaar niet of wil je iets niet begrijpen.

Ik heb helemaal niets tegen allochtone culturen binnen onze samenleving.

Ik heb zelf 5 jaar met een Surinaamse samengewoond en heb onder mijn beste vrienden allochtonen.

1 vriend is marrokkaan en uitgestoten door zijn familie omdat hij met een Surinaamse getrouwd is en kinderen heeft.

Hij ziet een aantal familieleden stiekem.

Waar heb jij het precies over?

Kun jij je ervaringen met mij delen waaruit blijkt dat de Marrokkaanse cultuur op een breed vlak bezig is te assimileren?

Weet jij zo zeker dat er onder het oppervlak binnen die cultuur niet angstvallig wordt vastgehouden aan waarden die men in de bergen van Marokko heeft?

Heb jij kennis van zaken over de tweede en derde generatie Marrokanen in dit land?

Weet jij hoe die reageren op onze samenleving en vrijheden?

Ben je een vrouw en/of heb je een dochter, nicht of buurmeisje die in zo'n wijk woont en s'avonds niet over straat durft?

Is dat misschien allemaal aanstellerij in jouw ogen?

Jouw algemene bespiegeling zegt mij helemaal niets!!!!!!

• moi

jonge man, ik heb heel veel kennis en ik zou echt uren met jou hierover kunnen praten.Ten 1st, ik kap er hier mee omdat ik het niveau hier niet te hoog vind.

ten tweede, ik zie dat het weinig uitmaakt wat je ook maar zegt: iedereen heeft al hier een uitgesproken mening. ten derde, ik zie teveel agressie hier waar ik dus helemaal niet van hou. ten vierde, ik heb erg weinig tijd en wilde een beetje zien hoe het hier toegaat en geloof me: ik heb nu genoeg gezien.

jij legt woorden in mijn mond die ik niet heb gezegd en dat vind ik een beetje vervelend. ik heb geen zin om me hier ieder keer te gaan verdedigen.

Ik heb zelf een Marokkanse vriend, een Iranese vriendin en een Spaanse vriendin. maar ik ga nu persoonlijk schrijven wat ik eigenlijk niet wil omdat ik echt neist te maken wil hebebn met mensen die denken dat een cultuur slecht is. Ga zelf je ontplooien en verder kijken dan je nesu is. Ga zelf meer lezen. En ik heb hier niet over buitenlanders maar over de Islam. Ik heb wel hierover gelezen en boeken gelezen die door Marokkanse schrijvers geschreven zijn.

Ik kap er mee. Ik word er hier een beetje triest van omdat ik zie hoeveel haat er is en ik wil het nu niet meer horen. succes

• Wilma

Over woorden in de mond leggen?

1.

Ik ben niet agressief.

2.

Ik scheer niet iedereen over 1 kam.

3.

Ik heb me wel degelijk verdiept in de islam en gooi er niet zomaar wat uit.

Misschien nog een leestip voor je; nobelprijswinnaar Najib Mahfouz / trilogie:

De suikersteeg.

4.

Je kan er uren met me over praten, maar in plaats van argumenteren vind je “het niveau” te laag en beschuldig je mensen hier van vooringenomenheid.

Het lijkt me dat je dan aan zelfoverschatting leidt en je ogen sluit voor de mening van anderen.

Volgens mij begint hier ook het probleem met onze Marrokaanse medeburger.

Dat is vast een discriminerende opmerking volgens jou.