Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

feiten over dubbele nationaliteit

• Ert

jammer dat het hebben van een dubbele nationaliteit hier wordt gezien als deel van de discussie. Elk land regelt het verstrekken van nationaliteiten op een andere manier. Marokko heeft bepaald dat alle kinderen van Marokkanen ook in het buitenland automatisch de Marokkaanse nationaliteit krijgen. De enige manier om hier vanaf te komen is het veranderen van de Marokkaanse wet. Of Nederland verandert de wet zo dat zij deze niet meer erkennen - waardoor er een conflict met de marokkaanse overheid zou ontstaan.

Marokkanen hier kunnen er dus niks aan doen dat zij de dubbele nationaliteit hebben. Het is geen kwestie van gebrek aan loyaliteit, maar een kwestie van wetgeving in het land van herkomst. Richt dus je kritiek op Marokko, of op de Nederlandse overheid, en niet op de Nederlandse Marokkanen.

Inge

• catqueen

Ik heb deze vraag alleen gesteld, omdat het aan de orde kwam gisteren in de verslaggeving, ik wist niet dat je twee paspoorten kan hebben, het is voor mij geen punt van discussie, dat laat ik aan de overheid over.

groetjes Catqueen

• Frank

Als je de moordenaar 1 paspoort had gegeven had hij Theo dan niet vermoord ? Dit heeft er toch niks mee te maken! Laat je toch niet gek maken door deze overheidsregels die geen concrete oplossing zijn voor de problemen.

• Carl

Huh ??? Nee natuurlijk niet, maar je kunt dus wel de NLse nationaliteit afnemen en de dader terugsturen.

Weet iemand wat de straffen in bv. Marokko zijn wanneer je iemand vermoord ? Ben ik wel benieuwd naar.