Ik woon tegen rotterdam aan, dus daar wonen ook veel islamiten. Maar de laatste tijd kreeg ik veel respect voor ze.
Maar sinds gisteren ochtend is dat in een paar schoten weer verdwenen…
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsGewoon respect blijven tonen voor diegene die dat verdienen. Ik werk met veel islamieten en heb allang door dat zij onderling net zo verschillen als wij. De meeste gaan gewoon elke dag naar hun werk en daarna naar moeder de vrouw en de kinderen. Er werken zo'n 30 islamieten bij mij en er is er maar een bij die ik niet echt vertrouw, de rest is gewoon oke.
Exact Sondheim dat is de spijker op z'n kop. Die ene die je niet vertrouwd is degene die voor al dit sentiment zorgt. Ondanks dat het een kleine groep is onderschatten we het probleem van het fundamentalisme. Om respect te kunnen blijven tonen, dient deze groep aangepakt te worden. Gebeurt dit niet dan is het slechts een kwestie van tijd dat de vehoudingen tussen autochtonen en allochtonen totaal ontsporen. Ik zou oppassen met joue ‘er is niets aan de hand’ houding.
Hoi Viktor
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik heb echt geen “er is niets aan de hand ” houding. Extremisten zitten er in elke groepering en daar moeten we altijd op alert zijn. Maakt niet uit of dat moslim / christen / milieu etc. groepen zijn. Wat ik bedoelde is dat we niet overspannen moeten reageren en iedereen over 1 kam moeten gaan scheren dan zijn we alleen maar verder van huis. Theo zei / deed een hoop ( vaak kwetsend en / of humoristies) maar altijd met de bedoeling om een dialoog op gang te brengen en niet om de boel tot een halt te brengen.
Verder zou ik nog ff kwijt willen dat ik me er best in kan vinden om islamieten met een dubbel paspoort, die zulke dingen doen en blijk hebben gegeven zich niet te kunnen inpassen in Nederland, terug te sturen. Alleen jammer dat we dat niet kunnen doen met een aantal autochtonen.
Het is niet dat iedereen nu aansprakelijk is, maar waarom word er niet toegegeven dat er blijkbaar iets mis is met dat geloof. Hetgeen waar deze man in gelooft, dan geloven toch alle moslims in???
Iedereen moet respect hebben voor elkaars geloof, maar als je dan zo sterk gelooft in bepaalde dingen, en dat hier niet voldoende kan uiten, is het dan niet beter om terug te gaan naar het land waar je je dus wel op je gemak voelt.
Ik vind als het je hier niet bevalt (moslim, geen moslim, maakt niet uit wie) ga dan wonen waar het je wel bevalt. En wil je toch in dit kleine vrije nederland wonen, pas je dan gewoon aan. Als ik in Turkije op vakantie ga, dan pas ik me zelfs deze weken aan, ik heb namelijk respect voor andermans cultuur. Ik ben het er niet altijd mee eens, maar dat is mijn probleem, daar zal ik nooit iemand op aankijken.
Tuurlijk je hebt goeie en slechte, (alle mensen op deze wereld), maar waarom voelen nu een hoop moslims zich aangevallen, terwijl ze gewoon moeten toegeven dat dit niet kan, nergens niet!!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?