Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Censuur over berichtgeving?

• frank van bronkhorst

Nog steeds mag Nederland niet weten of de keel van Theo van Gogh was door gesneden en wat er op dat briefje stond dat aan het mes zat dat in zijn borst was gestoken.

Merkwaardig toch….We hebben genoeg mensen die, als de tekst in het Arabisch was, dat kunnen vertalen.

Let op: de autoriteiten en het politiek-correcte volkje zullen er alles aan doen om zo snel mogelijk de aandacht te verleggen.

Censuur is er ook op deze website en elders.

Gisteren werd een stukje dat ik plaatste op de website van de PVDA Amsterdam verwijderd.

In dit stukje citeeerde ik een aantal pittige uitspraken van Theo van Gogh over Job Cohen.

Let wel: ik citeerde alleen maar en plaatste de tekst overduidelijk tussen aanhalingstekens.

Zelfs dat mag niet van de Feldwebels van de Gedachtenpolitie bij de PVDA.

• Sjakkeltje

frank van bronkhorst schreef:

>

> Nog steeds mag Nederland niet weten of de keel van Theo van

> Gogh was door gesneden en wat er op dat briefje stond dat aan

> het mes zat dat in zijn borst was gestoken.

Moeten wij dat perse weten dan???

Is die bevestiging nodig???

Of als wij weten wat er op het briefje stond, staat Theo dan weer op?

Ik zal mijn oude vriendelijke buurman anders ff vragen een briefje te schrijven

gooit ie er wat van zijn bloed op, ja marokkaans of hollands bloed als het stroomt zie je het verschil niet en zal dat openbaar laten maken! hebben de sensatiezoekers ook wat…

bahhh

Jacqiee uit Heteren

• Carl

PvdA houdt blijkbaar niet van citaten :). Te triest voor woorden he, ach wat wil je met zo'n slappe partij. Wonderlijk dat we nog niks van meneer Bos hebben gehoord. Frank, ik ben het helemaal eens met wat je schrijft.

Bij mij is het vooral de woede die overheerst ! Wij praten en praten altijd maar, maar die rotte appels snappen niet dat je je aan dient te passen in dit land ! Respectloos en zo ontzettend laf dit. Wordt hoog tijd dat ze dat zooitje eens gaan aanpakken en dan MET HARDE HAND !

• Ingvi

Het verwijderen van berichten van de website van een partij met een bepaalde ideologie, lijkt mij te vallen onder de vrijheid van meningsuiting.Uberhaupt gewoon onder de vrijheid.

Het zou iets anders zijn wanneer ons in Nederland vanwege een bepaalde mening verboden zou worden ons te voegen in het politieke bestel. Of wanneer bijvoorbeeld de website van Theo van gogh van overheidswege verboden was geweest.

Ik kan onder deze omstandigheden begrip opbrengen voor dat de PVDA geen kacheltje wil zijn waarin de olie op het vuur wordt verbrand. Voor wat betreft vermeende censuur (een wat overdreven, gewichtige term binnen deze contekst, mijns inziens) staat het U vrij naar een andere website te gaan, bijvoorbeeld de schreeuwers van de LPF, of zelf een website te beginnen.

En die tekst op de borst van Wijlen Theo van Gogh wordt zonder enige twijfel geopenbaard. De sensatiezucht van dit moment, of de woede over dit verlies verandert niet dat nu uiterst zorgvuldig een strafrechtelijk onderzoek gehouden moet worden. Anders mislukt de zaak tegen de verdachte ook nog, en dan heb je de poppen pas echt aan het dansen.

En de aandacht WORDT niet verlegd door de overheid, maar mensen LATEN deze verleggen. Anders gezegd: ze verleggen zelf de aandacht. Gezapigheid afgewisseld met sensatiezucht. Er zijn maar weinig oprechte, echte denkers, zoals Pim en Theo dat waren. En ik mis de teksten van Pim nog regelmatig en die van Theo nu al. De teksten van Theo vind ik zo ontzettend lachen, echt leuk. Volgens mij is dit nu juist een steekpunt: de islam kent geen humor. Gortdroog brandhout!

WHEN IT'S A PERFECT WORLD, LET ME KNOW.

• Ingvi

Theo van Gogh is dood, doordat hij vermoord is. De rest is borrelpraat.

• frank van bronkhorst

Het is wel duidelijk dat jij weinig van mijn posting hebt begrepen of ben je gewoon politiek-correct?

Censuur is wel een van de ergste zaken in een zich “democratisch” land als Nederland.

Zo'n briefje kan uitsluitsel geven over het motief.

Jij lijkt mij zo'n Nederlander die maar zo snel mogelijk deze zaak wil vergeten want het komt waarschijnlijk in jouw denken slecht van pas dat het hier omm een politieke moord gaat door iemand afkomstig uit een ethnische groep die onevenredig vertegnwoordigd is bij geweldsdelicten.

Of in simpel Nederlands (misschien snap je dat beter): die Marokkanen zijn vaker bij geweldsdelicten betrokken dan je gezien het percentage dat zij vormen van de totale bevolking mag verwachten.

Maar misschien is zelfs dat te moeilijk voor jou, Sjakkeltje.

• frank van bronkhorst

Je hebt blijkbaar niet goed gelezen. Het is merkwaardig dat een politieke partij, met of zonder ideologie, teksten verwijderd die alleen GECITEERD worden.

En dan ook nog de teksten van iemand waar deze kwestie overgaat.

Bijzonder hypocriet om die teksten te verwijderen en tegelijkertijd te beweren via je voormannen, dat je voor het recht op vrije meningsuiting bent.

Geciteerde teksten dienen overigens nooit verwijderd te worden.

Ik denk eerder dat het de PVDA niet erg uitkwam dat ik deze teksten over Job Cohen citeerde. Ze raakten namelijk, behalve dat ze recht-voor-z'n-raap waren, ook de kern van de zaak: dat Job Cohen een weifelende figuur is die zich voor het fundamentalistisch-islamitische karretje laat spannen.

En nog gelooft dat als je maar met onze Marokaanse extremisten koffie of thee blijft drinken, alles wel goed komt.

.

• frank van bronkhorst

Wat is borrelpraat?

Je komt een beetje over als iemand die maar zo snel mogelijk over wil gaan tot de waan van de dag.

• Ingvi

Deze reactie van je spreekt voor zichzelf.

• Ingvi

Of teksten nu geciteerd zijn of niet, het staat een partij vrij deze te verwijderen van hun website. Dat dit aan de merkwaardige kant is, eventueel zelfs hypocriet, is een mening die je mag hebben. Maar als gezegd, is mijn mening dat ik daar onder deze omstandigheden begrip voor heb.

Wat U meent over J. Cohen staat je vrij. Ik stem geen PVDA. En ik denk niet dat J. Cohen lid is geworden van de Club van Domme Jongens. Hoe wil je anders informatie uit de Marrokaanse gemeenschap krijgen?

Overigens meen ik te constateren dat je wanneer iemand het niet met je eens is direct tot de aanval overgaat. Ik lees namelijk erg goed. Je reactie op sjakkeltje vind ik beneden peil. Jij bepaalt de norm niet en jij weet al helemaal niet wat er door mensen heen gaat. Je hebt het een beetje hoog in je bol van jezelf.