Hoe zit het nu eigenlijk met die dubbele paspoorten? Als ik naar het buitenland emigreer, krijg ik dan naast mijn Nederlandse paspoort ook een paspoort van het land waar ik naar toe emigreer. Waarvoor dient dat eigenlijk?
Groetjes Catqueen
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsDat hangt er van af naar welk land je gaat, en hoe de wetgeving daar is. Ik heb bijvoorbeeld een Nederlands en een Amerikaans paspoort. Nadat de dienstplicht in de V.S. kwam te vervallen, naar aanleding van de Vietnam oorlog, vond de V.S. het niet meer noodzakelijk dat burgers bij het voor de wet volwassen worden verplicht werden te kiezen voor de ene of de andere nationaliteit. Immers was men niet meer verplicht ten tijde van oorlog het ene of het andere land te verdedigen. Het gaat er dus om of er gelegitimeerde redenen zijn om te verplichten één van de twee nationaliteiten op te geven. Zo kun je ook niet verplichten de ene nationaliteit op te geven als de nieuwe nog niet beschikbaar is. Dan wordt men statenloos.
ach, wat doet het er toe nu ik er nog eens over nadenk, grenzen hebben we immers niet meer, wat doen paspoorten er dan toe. bovendien, illegaal in nederland verblijven is niet strafbaar en prof. donner wil dat ook niet strafbaar stellen want daar zijn te weinig cellen voor zegt hij officieel.
het is toch moeilijk daar droge ogen bij te houden, nietwaar.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?