Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

discussie bij de EO

• Ruud

Ik heb gister (de dag van de moord) op Nederland1 bij de EO een korte flits gezien (tegen ‘t eind van het programma) van een discussie over de moord van Van Gogh.Er was een vertegenwoordiger aanwezig van de marokaanse gemeenschap (ik ken zijn naam niet) die het gebeuren “persoonlijk” niet goedkeurde en aanvaardbaar achtte, maar die het “onaanvaardbare en ’t niet goedkeurende” niet terug wilde seinen naar zijn achterban. Een aanwezige uit de Joodse gemeenschap (wel bekend gezicht, maar ook geen naam) ontplofte ter plekken.

Ik wil niet oproepen tot haat, dat ligt niet in mijn aard…….. maar ik vraag mij wel af, waarom zijn er zoveel “mede-islamieten/arabieren” in Nederland, die NIET hun medemens “islamiet/arabier/nederlander/of wat ook” laten horen waar zij voor staan in dit toch gastvrije Nederland. Nu komt er telkens negatieve publiciteit in het nieuws en iedereen heeft toch een gevoel hierbij………..

Indien de discussie a-la van Gogh niet herstart wordt over de “invulling van 't gebruik van de Koran”, dreigt er ongevraagd uit machteloosheid, toch een vlam in de pan uit te breken……… wat gaan we hier aan doen?

By the way: Ik ben niet gelovig, anti-USA, open-, eerlijk- en oprecht; en een dochter van Startpagina.

• John

Als jij het weet, weet ik het ook en jij weet het niet dus ik ook niet, en zij zullen het kennelijk ook niet weten, maar er is een probleem de politiek weet het ook niet, dus je hoeft je niet te schamen.