Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Fundamentalisme-ALTIJD FOUT

• Simply Ed

Ervan uitgaand dat deze moord gepleegd is door een fundamentalistische moslim bedacht ik de kreet boven dit bericht.

Slechts een paar jaar geleden waren er in Europa de kruistochten, ook veroorzaakt door fundamentalistische geloofsopvattingen.

Volkert van der G was ook een fundamentalist in zijn opvattingen.

Jammer dat de moslims nu over één kam worden geschoren, maar wel volledig begrijpelijk. Wat mij betreft mag de AIVD alle bekende fundamentalisten oppakken en in zee dumpen; zij vormen een toekomstig gevaar. Ik denk dat Geert Wilders nu een hoop stemmen zou pakken bij verkiezingen.

Door dit soort moorden zal het extreem rechtse denken (ook een vorm van fundamentalisme) aangewakkerd worden, waardoor de tegenstelling verhard worden. Ik wens de regering veel wijsheid en vooral daadkracht toe.

• Ben

Heb je gelijk in. Maar evenwicht word moeilijk om te vinden. Te grote verdraagzaamheid brengt volgens mij het gevaar dat wij inderdaad door fundamentalisme worden overvleugeld. Naar de andere kant doorslaan brengt ons in een rechtsradicale dictatuur. Moet dus opgetreden worden tegen fundamentalisten maar moeten tegelijk waken voor simplificatie van de problemen.

• DE_GEKSTE

nederland is fout bezig

• neutraal

Geert Wilders is een éénduidig en rechtlijnig persoon met een bekrompen visie. Daar komt weinig goeds van. Deze wereld is gebaat bij genuanceerd denken. Met zwart-wit denken bereik je helemaal niets.

• Ert

helemaal mee eens.

ook vind ik dat er wel verschil was tussen de moord op Pim F. en die op Theo van Gogh; Fortuyn zou daadwerkelijk macht krijgen om zijn mening om te zetten in overheidsbeleid. Dan is een moord nog niet goed te praten, maar de ‘bedreiging’ die er in de ogen van Volkert uitging van Fortuyn was een heel andere dan die er van Theo van Gogh uit ging. Theo van Gogh gaf alleen maar zijn mening en ging geen overheidsbeleid maken. Bovendien was hij kunstenaar en dus in zekere zin ook de nar van de politiek. Maar fundamentalisten (religieus, links of rechts) kenmerken zich nu eenmaal door een totaal gebrek aan humor of relativisme.

Het is van groot belang als extremisten en fundamentalisten die neigen naar geweld, hard worden aangepakt maar tegelijk moeten er geen groeperingen worden gestigmatiseerd, want juist uitsluiting uit de samenleving en stigmatisering kan jongeren in de armen van zulke bewegingen drijven. Laten we ook niet die extremisten in de kaart spelen door te doen alsof zij de islam vertegenwoordigen.

De islam van mijn eigen vrienden roept niet op tot moord en al helemaal niet in de ramadan. Creatief met Koran noem ik die terroristen - dat hebben ze vast geleerd van hun extremistische christenbroeders de Ku Klux Klan.

Inge

Simply Ed schreef:

>

> Ervan uitgaand dat deze moord gepleegd is door een

> fundamentalistische moslim bedacht ik de kreet boven dit

> bericht.

> Slechts een paar jaar geleden waren er in Europa de

> kruistochten, ook veroorzaakt door fundamentalistische

> geloofsopvattingen.

> Volkert van der G was ook een fundamentalist in zijn

> opvattingen.

> Jammer dat de moslims nu over één kam worden geschoren, maar

> wel volledig begrijpelijk. Wat mij betreft mag de AIVD alle

> bekende fundamentalisten oppakken en in zee dumpen; zij

> vormen een toekomstig gevaar. Ik denk dat Geert Wilders nu

> een hoop stemmen zou pakken bij verkiezingen.

> Door dit soort moorden zal het extreem rechtse denken (ook

> een vorm van fundamentalisme) aangewakkerd worden, waardoor

> de tegenstelling verhard worden. Ik wens de regering veel

> wijsheid en vooral daadkracht toe.

• Iemand neutraal

Eindelijk eens iemand die verstand heeft.

Dit probeer ik nu al de hele tijd te zeggen, maar niemand begrijpt me.

Inderdaad Zinloos geweld is niet goed, maar dat betekent niet dat iedere Moslim slecht is.

Houd het hoofd koel en leef samen met elkaar

• ruud

goeie reactie Ed,

ik ben nu echter wel van mening dat alle vrienden, bekenden en familie van alle plusminus 150 moslimfundamentalisten die op dit moment door de AIVD “in de gaten gehouden” wordt, direct het land moeten worden uitgezet.

ik wil wel even duidelijk maken dat dit de allereerste keer is dat ik dit zeg.maar voor mij is nu echt de maat vol en ik vind dat onze regering NU eens duidelijk stelling moet nemen en niet zo slap moet reageren als tot nu toe.

• Begijfra

Als je opeens mensen het land uit gaat zetten, wordt de situatie alleen maar erger en creeer je nog meer fundamentalisten.Je moet juist nu in dialoog gaan met moslims.

De 150 personen die als fundamentalisten te boek staan, moeten een goed gesprek hebben met weet ik veel wie. Praten en discussieren met mensen is de enige oplossing.

• ruud

je zegt het zelf al. met wie moeten die lui de dialoog aangaan?

met fundamentalisten valt niet te praten.!!