Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Doodstraf invoeren?

• rietje d v

Klopt het dat men eerder geneigt is tot moord als je geloofsovertuiging in het gedrang komt?

Of heeft het te maken met cultuur en afkomst?

Misschien komt het wel omdat sommige religies verminking toestaan(besnijdenis).

Of omdat je je nergens bij thuis voelt als halve nederlander zijnde.

Nee, ik kan geen enkel excuus vinden voor moord en dus ook niet voor de doodstraf.

De meest pasende straf is uitsluiting van de gemeenschap voor de rest van je leven tot de dood erop volgt.

• Ingvi

Straf ervaart men bij het verlies van vrijheid. Als men dood is ervaart men niet meer.

Zo makkelijk kom je er bij mij dus niet van af. Ik geloof niet in een hiernamaals.

• kaaskoppie

MMnik, misschien weet jij meer dan ik, maar was de moordenaar van Pim Fortuyn besneden?

• rietje d v

Daarom zei ik ook uitsluiting van de gemeenschap voor de rest van je leven tot de dood erop volgt. Dat kan lang duren hoor.

• rietje d v

nee, de dader van die laffe moord, bij hem was z'n geloofsovertuiging in het gedrang.

• Ingvi

Ja, en zo denk ik er dus ook over. In Amerika heet dat “life without the possibility of parole”. In sommige delen van Amerika is men dus verder dan hier. Wij zullen over 11 jaar weer koffie moeten drinken met Volkert. Zogenaamd gerehabiliteerd, totdat hij zelf het tegendeel bewijst en weer op de barricades gaat staan voor pels van mink, of hoe zo'n beestje dan ook heet.

Met dank aan de Rechtbank Amsterdam.

• rietje d v

Amerika is inderdaad verder.

Kijk maar eens terug “een stukje over bizar”

• Ingvi

Sorry, heb het niet kunnen vinden.