De associatie tussen Pim Fortuyn en Theo van Gogh met betrekking tot vrije meningsuiting is snel gelegd. Beiden namen geen blad voor de mond en van Gogh liet zich wel eens op een extreme manier zien en horen en maakte misschien onnodig gebruik van grove taal. Het gaat hier om twee heren die beiden de publiciteit opzochten. Volkert van der G. was een Nederlander en daar was iedereen toch zo blij om. Ik denk eerder dat, als je een link wil leggen dan moet je gaan kijken naar de moorden op een mentor, door een Marokkaanse jongen, een moord in Leeuwarden door een Marokkaanse jongen en als laatste een moord op van Gogh door een Marokkaanse jongen. Er zit wat mis bij een gedeelte van de Marokkaanse jeugd dat is duidelijk, ik zeg duidelijk een gedeelte dus ik hoop niet dat de gehele Marokkaanse jeugd zich voelt aangesproken. Wat je hier op een heel kleine schaal meemaakt is wereldwijd een probleem, kijk maar naar Israël, naar Irak, doelloze jongeren worden geronseld voor hemelse doelen. In Irak en Israël hebben ze een duidelijk doel en een duidelijke strijd, hier is die strijd toch heel beperkt en richt zich voornamelijk tegen mensen die wat durven te zeggen of commentaar durven te geven. Ik denk dat wij als samenleving nog steeds iets verkeerd doen, waardoor dit soort dingen kunnen gebeuren, er moet iets zijn waardoor deze groep zich achtergesteld voelt en hun zelfbeheersing zo snel verliest. Uiteindelijk is bijna iedere brute moord op een medemens te wijten aan een vrije mening te uiten tegen net de verkeerde persoon. We concentreren ons momenteel op heleboel gebeurtenissen die ons in associatie brengen met geweld en moslim, laten we ons niet teveel bespelen en gaan we niet de kant op van het fascisme waarbij door enkele gebeurtenissen een complete cultuur in een kwaad daglicht wordt gesteld. Ik hou hier niet van en ben nuchterder denk ik, ik hou van een heleboel mensen en ik vind een heleboel mensen onafhankelijk van hun ras of afkomst gewoon “ geiteneukers†.