Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

van God los

• Begijfra

Ik was het eigenlijk nooit eens met Theo van Gogh. Ik vond hem Te grof en Te beledigend voor andere mensen.

Ik vind zijn dood, en de manier waarop, afschuwelijk en ben de hele dag eigenlijk met stomheid geslagen.

Iedereen vergelijkt de moord op Theo van Gogh met die van Pim Fortuin maar daar ben ik het niet mee eens.

Pim (waar ik het ook niet mee eens was) werd vermoord omdat hij “dreigde” te winnen met de verkiezingen en dan zijn ideeen macht zouden krijgen. Dat was de beweegredenen voor die bewuste moord.

Theo is vermoord omdat hij de islam had beledigd. Ik vind dat een hele andere situatie. Dat wil niet zeggen dat ik ze niet allebei even erg vind. Niemand heeft het recht het leven van een ander weg te nemen.

Wat mij in onze samenleving treft, is gebrek aan geloof en aan hoop en vooral gebrek aan liefde voor elkaar. Ik bedoel gewone simpele naastenliefde (saamhorigheid).

Wij zijn hier compleet van God los. We geloven nergens in totdat iemand met een grote bek die weet hoe hij zijn stem moet verheffen onze aandacht trekt. Als er dan vervolgens iets gebeurd worden deze op zo een voetstuk geplaatst en de hemel in geprezen dat het bijna niet gezond meer is.

De moord op Theo van Gogh is totaal nutteloos en maakt de mensen alleen maar haatdragender dat vind ik afschuwelijk.

• Elisabeth

Correctie: Pim is ook vermoord om zijn mening, dus echt wel vergelijkbaar met de moord op Theo.

• Begijfra

Pim is vermoord omdat zijn mening ook macht zou krijgen.

Bij van Gogh is dat iets anders, hij had een mening en verkondigde die duidelijk. De meeste nederlanders hebben geen mening maar volgen diegene met de grootste bek.

Een soort “de brutalen hebben de halve wereld” overtuiging.

Ik snap dat niet.