Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

risicob

• Ben

Ik vind dat dit nooit heeft mogen gebeuren. Moord is natuurlijk nooit een acceptabele reactie.

Anderzijds vind ik dat als je om je heen kijkt, je kan weten dat als je je erg provoserend uitlaat over sommige zaken (zoals de Islam), de kans op een extreme reactie niet denkbeeldig is. Als je dan ook nog met de dood wordt bedreigd en hier niet serieus mee omgaat dan neem je risico's. Helaas is Theo nu tegen zo'n extremist opgelopen met de verschrikkelijke gevolgen die we allen kennen.

Het zou natuurlijk zo moeten zijn dat je je mening zonder angst zou moeten kunnen geven. Helaas is dat niet zo. En als je dan ook je reactie geeft zonder enig respect voor gevoeligheden van andere culturen te tonen dan kun je in gevaar komen.

• lex

Dus we moeten gewoon ons mond houden de vrouwen een hoofddoekje om en straks met zijn alle naar de moskee

Prettig vooruitzicht maar waarschijnlijk wel de realiteit

• neutraal

Het was niet “maar een mening geven”wat van Gogh deed. . Het was jaar in jaar uit stelselmatig een hele bevolkingsgroep beledigen. Op een ronduit ordinaire manier! Zodanig dat ik als 100 procent nederlandse ( ik zeg het er nog maar even bij voor de belangstellenden onder de lezertjes) er mij behoorlijk aan ergerde. Hoewel ik zeker wel kritiek heb op een flink aantal aspecten van de islam.