Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wie kan mij vertellen

• lex

Wie kan mij vertellen waar er in de wereld een land is waar moslims met anders denkende wel vreedzaam naast elkaar leven?

Maar ach hier in Nederland denken ze dat het wel lukt,tegen beter weten in

Welterusten

• GewoonDirk

never never land van michael jackson…maar pas op je kinderen daar

• Elisabeth

Goede vraag, en het antwoord is: nergens. Overal waar zich moslims bevinden is er wel oorlog.

Ik dank hierbij de pvda die begonnen zijn deze mensen binnen te laten en te knuffelen. Tja mensen met oogkleppen, stem straks daar maar weer fijn op. OF zijn door deze vieze laffe daad jullie oogkleppen eindelijk weg?

• Ria van Kasteel

India!!! Hindoes, Moslims, Christenen en Joden,………..wel een groot land hoor, daar hebben ze nog de ruimte.

• neutraal

Deze moord is een exces. Nederlanders moorden iedere dag. Krankzinnige mensen moorden. Per definitie krankzinnige mensen moorden. Het is zo oud als de mensheid, helaas.

• lex

Aha wat fijn kan ik weer rustig slapen.

Komt het toch allemaal goed met de multikul

Welterusten

• Esther van der Gugten

ik citeer:

De grote joodse gemeenschappen van Istanbul en Salonika (en tal van andere steden in het Osmaanse Rijk) zijn afkomstig uit Spanje, waar tot de 14e eeuw de grootste aantallen joden hadden geleefd. Jodenvervolgingen in de 14e eeuw en de verovering van het laatste deel van islamitisch Spanje (Granada werd in 1492 ingenomen) leidden tot een massale uittocht van joden. In het Osmaanse Rijk werden ze verwelkomd. Tot in de 20e eeuw bleven zij hun eigen Spaanse dialect (Ladino) spreken. De uit Spanje afkomstige joden worden Sefardische joden genoemd. (Ook de joodse gemeenschappen van de Maghrib en Yemen, die niet uit Spanje afkomstig zijn, worden doorgaans tot de Sefardische joden gerekend.) De joden van noordelijk Europa, die het Duits of Jiddisch als gemeenschappelijke taal gebruikten, worden Asjkenazische joden genoemd.

Bron: http://www.let.uu.nl/~martin.vanbruinessen/personal/Education/CMO1%20talen%20en%20religies.htm

Op deze site zijn meerdere voorbeelden te vinden.

• neutraal

Is dit relevant???

• GewoonDirk

eindelijk een ‘neutrale’ moslim?

• Elisabeth

Bestaan die??? Geintje.