Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gesnetimenteel

• mirre

als je de tv aan hebt staan dan hoor je het wel. feit is wel dat theo slecht kon praten over de moslims en als daar iets over gezegd werd dan is het vrijheid van meningsuiting, MAAR als hij iets over de joden zou zeggen, nou dat mag niet want dat is racisme. en nog wat ik heb het gedicht niet bedacht, ooit eens gelezen van een filosoof en gewoon goed juist omdat het simpel is, racisme slaat gewoon nergens op, slimme!

• De Verdeler

in irak zorgen de moslims zelf voor een bende. zijn ze vrij wordt geprobeerd het land op te bouwen gaan ze alsnog vechten tegen amerikanen goed bezig hoor. De Amerikanen probeerde afspraken maken het land weer onder Iraks gezag te laten alleen kunnen ze niet weg omdat een paar idioten zich daar blijven opblazen. en jij wilt dit goed praten door over de oorlog in Irak te beginnen. Ben je de aanslag op world trade centre vergeten (moslims), de aanslag in madrid (moslims) al die onschuldige mensen die daar vemoord zijn?! Is dat normaal? Naar mijn mening niet! Ik ben het dus eens dat de Islam een achterlijke cultuur is. Alleen maar geweld. Ga elkaar afmaken ofzo, pff stumpers

• Esther van der Gugten

Ben het qua standpunten met je eens, echter niet met de onderbouwing. Van Gogh reageerde fel tegen de moslimcultuur, gewoon omdat hij naar mijn mening in het algemeen niks op had met geloof. Er zijn in Nederland nog steeds zowel Christelijke als Joodse gemeenschappen (ik hou het even bij de 3 grote godsdiensten), maar je zult nog maar weinig mensen vinden die hun leven in het teken stellen van een van deze geloven, echter de Islam wordt op deze manier nog wel serieus uitgeoefend. Van Gogh had zich dus waarschijnlijk net zo goed tegen het Christendom en Jodendom gekeerd, dat laatste heeft hij overigens ook gedaan in zijn commentaar op schrijver Leon de Winter.

Ik heb niet het idee dat Van Gogh meer bestreden werd om zijn commentaar op de Islam dan om zijn commentaar op het Jodendom.

• kappie

laten we met zn allen nou niet gaan generaliseren!!!

ja die aanslagen werden gepleegd door moslims….

maar door extremistische moslims….

een heel groot deel van de moslims wil dit ook niet….

maar waar gaat dit over jongens???

ik denk dat het de maken heeft met de verloedering van onze samenleving al dan niet als gevolg van teveel immigratie….

laat onze jeugd horen hoe het hoort…respect voor iedereen!!!

zorg ervoor dat mensen die hun heil in nederland zoeken weten waar nederland voor staat…

zorg ervoor dat zij weten hoe wij met elkaar om willen gaan…

zorg ervoor dat zij al voor zij binnenkomen kennis hebben van onze taal ,cultuur,normen en waarden….

een ieder mag zijn eigen ideeen hebben…maar niemand heeft het recht om iemand de mond te snoeren om dat hij/zij een uitgesproken mening heeft…

dat willen wij niet in nederland!!!!

laten we ons LAND zuiver en veilig houden!!!!

• Excalibur

Beste Mirre ik beweer niet dat je het gedicht zelf hebt bedacht…alleen dat het wat mij betreft van bedenkelijk niveau is. Indien je vindt dat er te weinig kritisch over de Joden wordt geschreven of geroepen wat houdt je dan tegen. Zet de Islam/Moslims toch niet zo in het slachtofferhoekje. Je bereikt het averechts van wat je wilt bereiken. Ik heb het niet gehad over het feit dat dader een moslim is. Jij begint erover.

Ik ben overigens ook tegen racisme, maar ook tegen opdringerige meningen van godsdienstfundementallisten van de Islam/christendom etc. We leven in een vrij land gebouwd op de democratische waarden uit het christendom. Ik vind dat we deze moeten bewaken. Indien er iemand opstaat die deze waarden wil radicaliseren moeten we de mogelijkheid blijven houden om dit op te lossen in een dialoog/discussie. Dit kan niet indien woorden/meningen worden bestraft met kogels/messen.

Het feit dat de koppeling gemaakt wordt omdat Theo tegen de wat minder fraaie kanten van de islam ageerde is logisch..Echter..

Elke cabaretier heeft het onderwerp katholieke kerk en sexueel misbruik gebruikt in de conferances. Er is geen Katholiek opgestaan met een Uzi om er een neer te maaien zoals bij Theo en Pim. Salaam Aleikum

• Excalibur

Eens Kappie