Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gesnetimenteel

• Hans

Sorry hoor, maar het is wel simpel gesentimenteel. Vergeet niet dat ons kabinet ons in een oorlog heeft gestort ergens in Irak.

Als daar een burger wordt neergeschoten en de schutter wordt vervolgd, reageert de politiek verontwaardigd. Nu wordt er een nederlander met extreme gedachten neergeschoten, en dan is er ook weer verontwaardiging.

Dit betekent overigens niet dat ik achter deze aanslag sta, maar termen als aanslag op vrijheid van meningsuiting gaan toch wel erg ver.

• dozo

hoe wil je het dan noemen.

een “per ongelukje”

• Hans

Volgens mij zitten we niet “per ongeluk” met ons leger in Irak. Dat is een bewuste fout geweest om een of andere cowboy uit amerika naar de pijpen te dansen, die alleen maar uit is op oorlog, zonder dat hiervoor aanleiding voor was. Dit was zowel bekend voor de aanval, als na die tijd.

• Hans

We zitten toevallig niet per ongeluk in oorlog met Irak. Dat is een bewuste fout van de regering geweest om Bush naar de pijpen te dansen, die alleen maar uit is op oorlog om zijn daadkracht te tonen.

• Elisabeth

Wat heeft de oorlog in irak nu te maken met deze moord???

• mirre

ik ben er mee eens en nu blijkt dat een “moslim” het gedaan heeft en de hek is gelijk van de dam. Als men dingen zeggen over de joden dan word het niet getolereerd (vrijheids van meningsuiting? is hier ook niet mogelijk) en dat begrijp ik niet, want zoals word gezegd heeft elk volk slechte mensen en dat heeft niks met geloof te maken en juist meer met onwetendheid over de ander. en nee niet alle moslims zijn slecht. Ik ken genoeg moslims die ook hierover geschokt zijn en tegelijkertijd ook boos omdat zij op deze manier in een kwaad daglicht word gestelt. Als men zo zou praten over een christen, katholiek, jood of wat dan ook dan is het gelijk een incident. EN JA HIER MAAK IK MIJ KWAAD OVER. Niemand is tolerant. Ooit heb ik een mooi geicht gelezen en dat past wel in dit onderwerp.

Rasicme is het geloof in een superioriteit van een ras boven alle andere en dat de wereld plat is!

• Excalibur

Qoute van Lloyd: Dit betekent overigens niet dat ik achter deze aanslag sta, maar termen als aanslag op vrijheid van meningsuiting gaan toch wel erg ver.

Je zit wel te slapen Lloyd… ik vind het dus inderdaad wel een aanslag op onze vrijheid van meningsuiting als kritiek op een bepaalde overtuiging resulteert in een laffe moord.

Pim/Theo…… wie volgt??????

• Elisabeth

Niemand. Want niemand durft meer voor zijn/haar mening uit te komen. Of zal dit de omslag zijn? Ik hoop het!

• Excalibur

Verklaar je nader Mirre?? Wie heeft het over racisme? Wie begint hier over moslims?? Jij toch. Zijn moslims een nieuw ras dan?? Er zijn bij mijn weten in Nederland geen Christenen/Joden die hier andersdenkenden omleggen omwille van hun eigen godsdienstovertuiging. (Een katholiek is trouwens ook een Christen..)

Mirre mirre toch..

Het gedicht was trouwens niet erg lang en van een bedenkelijk laag niveau…

• Excalibur

De tolerantie voorbij. Theo zocht de grens op….hij kreeg de kogel..Nu weten we waar we naar toe gaan. Indien we de harde waarheid projecteren (en waarmee gebeurt dat niet tegenwoordig;kijk naar de TV) moeten we het ontgelden van de meest intolerante groep Nederlanders.Helaas het is zo.

Ik zou wel eens willen weten wat er zou zijn gebeurd als die Imam uit Rotterdam die riep dat alle homo's varkens zijn en dat je ze beter kunt vermoorden, zou zijn omgelegd door een homo…Gelukkig doen wij dat niet en wordt de dialoog gezocht.Helaas gaan we nu de tolerantie voorbij, het is genoeg. We hebben genoeg geduld gehad met deze groepen.

Let wel ik pleit zeker niet voor rassendiscriminatie of id, maar wel voor het doodknuffelen van allerlei extremistische randgroepen. Soms krijgen ze zelf subsidie!! Betitel ze als staatsvijand of zo.(Of ze nu joods /christen of moslim zijn…uitbannen)

Terug naar de democratie.Terug naar de dialoog. Terug naar het woord.