Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat doen die Polen hier ?

  • Teun

    Allochtonen leven massaal van uitkering

    17-01-2006 17 reactie(s) van lezers

    Allochtonen zijn twee tot driemaal zo vaak werkloos als autochtonen. Het aantal allochtonen met een vaste baan of een eigen bedrijf is de afgelopen tien jaar echter “fors” gestegen. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit twee onderzoeken in de vijftig grootste gemeentes door het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

    Van de Marokkanen in de vijftig gemeenten is 27 procent werkloos. Bij de Antillianen is dat 22 procent, bij Turken 21 procent en bij Surinamers 16 procent. Van de autochtone beroepsbevolking heeft 9 procent geen werk.

    Onder allochtone jongeren is het verschil nog groter. Van hen zit 40 procent werkloos thuis. Dat is tweemaal zoveel als onder autochtone jongeren.

    De werkloosheidscijfers liggen beduidend hoger dan de cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek regelmatig presenteert. Dat komt omdat alleen is gekeken naar de vijftig grootste gemeenten.

  • Teun

    Waarom hebben wij Polen nodig om asperges te steken, we hebben nog honderduizenden marokanen en antilianen per direct beschikbaar !?

  • lian

    en natuurlijk staat Teun voorop om zijn handen uit de mouwen te steken.

  • Teun

    Als ik in de bijstand terecht kom dan mogen ze mij asperges laten steken geen enkel probleem mee maar dat zal mij nooit gebeuren.

  • lian

    zeg nooit, nooit…..

  • Mia

    Die komen hier voor de kokommers.Ik begrijp het echt niet meer.

    BIj ons zitten er zoveel mensen zonder werk.Op HBO nivau zal dat wel meevallen.

    >