Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

paniek onder de WAO'rs

  • j.w.

    Ik snap mijn punt juist heel erg goed Adje. Het gaat over de herkeurig der WAO-ers. Reden van deze herkeuring: Er zitten te veel mensen onterecht in de WAO!!! En mensen die onterecht in de WAO zitten kunnen werken en zijn dus NIET arbeidsongeschikt mogen dus ook NIET in aanmerking komen voor een uitkering Adje. Mijn stukje gaat niet over dat werknemers WAO-ers in dienst moeten nemen. Wat er gebeurd (volgens jouw woorden) is zeker niet het verschuiven van een probleem. In tegendeel. Met deze maatregel zorgen we er juist voor dat we weer wat meer mensen de arbeidsmarkt op schoppen. Want er is zat werk, als je maar wilt.

    Ik snap best dat jij wilt dat ik in Jip en Janne-taal schrijf zodat ook jij het snapt, maar daar beginnen we hier niet aan. Dit is een prikbord voor volwassenen.

  • j.w.

    Pfffff,

    Ik zeg toch ook niet dat mensen die terecht in de WAO zitten dat voor hun lol doen?

  • j.w.

    Tja, en laat die onterechte WAO'rs dan maar een bijstandsuitering krijgen. Is vaak iets voordeliger voor de maatschappij. Als ontvanger van een bijstandsuitkering is men ook gehouden aan het solliciteren naar een baan. En dat kan op verschillende manieren.

    Wanneer iemand de verplichtingen niet nakomt heeft dat gevolgen. De gemeente kan dan geld terugvorderen en een maatregel opleggen. U moet het te veel ontvangen geld terugbetalen en u krijgt een maand of langer een lagere uitkering.

  • karel

    lian, 99% terecht?dacht het niet.ik denk eerder dat het andersom is. het werd wel heel gemakkelijk gemaakt om de wao in te komen.een hoop marokkanen gaven gewoon aan dat ze rugpijn hadden wat niet te chekken viel en werden daardoor afgekeurd, hetzelfde is met mensen die zgn. overspannen waren, werden ook veel te gemakkelijk afgekeurd, en ja, die 1% die dan wel recht heeft op de wao is hier de dupe van.

  • lian

    beetje frustie zeker…..

  • j.w.

    Als ik voor mezelf mag spreken: ja ik raak hier inderdaad gefrustreerd van. Ik heb een pleurishekel aan mensen die onterecht van een wao-uitkering profiteren.

  • Teun

    Daar had je 20 jaar geleden mee moeten komen druiloortje het is een beetje laat om daar nu over te gaan zagen. Als je nog wist waar je het over had kees dan was dat nog tot daar aan toe. Maar dat JOUW favoriete politieke stroming mensen de wao in hebben gegooid waarmee niets aan de hand is. En die komen niet meer aan het werk. Een ondernemer met hersens zal echt geen wao-er in dienst gaan nemen dat is een bedrijfsrisico. Die lui zitten dus een levenlang in de uitkering en ik mag ervoor betalen. Dankzij de klojo's waar JIJ op stemt.

  • j.w.

    Ik geloof dat je het echt niet snapt he Teun. Geeft niets hoor jochie. Vraag je moeder maar om een Lollie en ga zoet verder met spelen.