Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

cellencomplex schiphol

  • lian

    Even een kopietje uit het NOS journaal:

    Het cellencomplex op Schiphol, waar eind oktober elf mensen omkwamen door brand, blijft nog zeker een paar maanden open.

    De beslissing van de gemeente Haarlemmermeer om er vanaf morgen geen gevangenen meer op te sluiten, is op verzoek van minister Donner van Justitie bij Koninklijk Besluit geschorst.

    De gemeente Haarlemmermeer wilde het complex op Schiphol-Oost over tien dagen definitief sluiten, omdat het te onveilig zou zijn.

    Bolletjesslikkers

    Donner voelde niks voor sluiting. Volgens hem worden de veiligheidsregels niet overtreden, en zijn er “op korte termijn geen faciliteiten beschikbaar” om bolletjesslikkers “op een voor hun veiligeheid en gezondheid verantwoorde wijze op te vangen”.

    Bolletjesslikkers krijgen een speciale behandeling vanwege het risico dat bolletjes met drugs in hun maag knappen.

    De minister heeft zijn poot stijf gehouden, omdat “ik als minister verantwoordelijk ben voor de handhaving van de rechtsorde”. Hij wijst erop dat het algemeen belang vóór het plaatselijk belang gaat. Een schorsing door de Kroon is een paardenmiddel, dat zelden worden ingezet.

    De gebruiksvergunningen lopen nu door tot 24 april 2006. Donner wil dat het centrum daarna ook nog openblijft. Hij zal daarover de komende tijd opnieuw met de gemeente Haarlemmermeer overleggen.

    “Merkwaardig”

    Het schorsingsbesluit roept veel vragen op in de Tweede Kamer. De meerderheid wil weten waarom Donner niet naar de rechter is gestapt. Ook Donners eigen partij het CDA wil daar opheldering over.

    De VVD vindt het “een merkwaardige procedure”, de PvdA noemt het “niet goed voor de verhoudingen dat het ene overheidsorgaan een streep haalt door een besluit van een andere overheid”. Groenlinks spreekt van “powerplay”.

    Burgemeesters en wethouders van Haarlemmermeer schreven vorige week een felle brief aan de gemeenteraad, waarin zij stelden dat hun vertrouwen in de wijze waarop het ministerie van Justitie omgaat met de veilgheid in de cellencomplexen is geschaad.

    Het ministerie zou afspraken telkens pas zijn nagekomen na herhaald controleren en het opleggen van dwangsommen.

    Het conflict liep zo hoog op dat de minister en B&W van Haarlemmermeer deze week een paar gesprekken voerden onder leiding van een bemiddelaar, de Noord-Hollandse commissaris van de koningin Borghouts. Kennelijk hebben die niet tot een gezamenlijk besluit geleid.

    Dus ondanks dat het bewezen is dat het pand onveilig was worden er nog steeds mensen vastgehouden. ! Waar is Donner nou helemaal mee bezig, vraag ik mij af. Hoogste tijd om zijn functie neer te leggen.

  • Teun

    Die lian, het is alsof ik jw of jr hoor zwammen.

    We gaan toch geen gevangenissen sluiten omdat een paar criminelen hun eigen cel in de fik steken ? Trouwens waar maak jij je druk om, als ze brand willen krijgen ze brand. Mogen ze ook zelf zorgen dat er geblust wordt. Uiteraard zonder dat er ook maar 1 celdeur open gaat.

    Maak je je ook zo druk om verzorgingstehuizen waar mensen die hun hele leven gewerkt hebben wegrotten ? Die ervoor gezorgd hebben dat jij in Nederland opgevangen bent en een uitkering van de soos krijgt.

  • lian

    teuntje toch ik ontvang helemaal geen rooie cent van de soos, ik denk dat ik van mijn afgedragen premies je uitkeringtje betaal en dat is dan nog te veel. Waar hebben ze mij opgevangen dan ? En hoe kom je erbij dat mensen in verzorgingstehuizen wegrotten. Het is jou rechtse regering die weer flink heeft bezuinigd op verpleegkundige zorg ! Jij hebt je ouders zeker bij je in huis genomen toen ze in, je eigen woorden, gingen wegrotten. Zo liefdevol ben je wel. En doe je ook al vrijwilligerswerk in dat bejaardenhuis waar ze zo veel behoefte aan hebben ?Nee ik denk het niet, daar willen ze je niet hebben ben ik bang. Maar wel lekker zeuren.

  • Teun

    hahahaha Jij weet blijkbaar niet wat het verschil is tussen rechts en links. Jij vind het zeker ook verschrikkelijk als criminelen een cel moeten delen terwijl bejaarden met z'n tienen op een kamertje liggen. En dan ook nog zeiken dat ze maar 1 tv op hun hotelkamer hebben. Wat is er mis met een hondehok een stuk brood en een bakkie water voor dit soort gasten ?

  • lian

    je geeft geen antwoord op mijn vraag

  • Teun

    Natuurlijk niet ik ga toch niet voor een paar rotcenten konten vegen in een bejaardetehuis. Daar zijn anderen voor.

  • lian

    ik had het over vrijwilligers werk. Bovendien weet jij het verschil niet tussen een verzorgingshuis en een verpleeghuis.

  • j.w.

    Teun,

    begrijp hieruit dat jij weet wat links en rechts is? Leg jij het ons is even uit dan? Kun je niet he?

    Ga jij mij nu eindelijk is uitleggen waarom je mij en J.R. als links beschouwd? Kun je ook niet?

    Wat jij wel kunt, is keer op keer aantonen dat wij hier met een zwakbegaafde te doen hebben. Ik denk dat nu ook wel aangetoond is dat zwakbegaafde mensen geen kinderen moeten krijgen. Zie wat de pappie en mammie van Teuntje op de wereld gekotst hebben!

  • j.w.

    Teun weet wel meer niet!. Teun weet helemaal niets.

  • Holy Shit

    Tuurlijk moet dit pand voor die asiel(ige) zoekers open blijven.Dan hebben ze het nog beter dan dat ze het hebben in hun eigen land.Vinden ze dat niet goed,dat ze in dat afgefikt gebouw moeten wonen,moeten ze maar oprotten naar hun eigen land en daar maar weer wonen.Es kijken hoelang ze daar nog leven.Ze moeten blij zijn dat ze hier in dit OOIT zo'n mooi land mogen blijven.Bevalt het hun niet…OPROTTEN. V=V.lian schreef:

    >

    > Even een kopietje uit het NOS journaal:

    >

    > Het cellencomplex op Schiphol, waar eind oktober elf mensen

    > omkwamen door brand, blijft nog zeker een paar maanden open.

    >

    > De beslissing van de gemeente Haarlemmermeer om er vanaf

    > morgen geen gevangenen meer op te sluiten, is op verzoek van

    > minister Donner van Justitie bij Koninklijk Besluit geschorst.

    >

    > De gemeente Haarlemmermeer wilde het complex op Schiphol-Oost

    > over tien dagen definitief sluiten, omdat het te onveilig zou

    > zijn.

    >

    > Bolletjesslikkers

    > Donner voelde niks voor sluiting. Volgens hem worden de

    > veiligheidsregels niet overtreden, en zijn er "op korte

    > termijn geen faciliteiten beschikbaar" om bolletjesslikkers

    > "op een voor hun veiligeheid en gezondheid verantwoorde wijze

    > op te vangen".

    >

    > Bolletjesslikkers krijgen een speciale behandeling vanwege

    > het risico dat bolletjes met drugs in hun maag knappen.

    >

    > De minister heeft zijn poot stijf gehouden, omdat "ik als

    > minister verantwoordelijk ben voor de handhaving van de

    > rechtsorde". Hij wijst erop dat het algemeen belang vóór het

    > plaatselijk belang gaat. Een schorsing door de Kroon is een

    > paardenmiddel, dat zelden worden ingezet.

    >

    > De gebruiksvergunningen lopen nu door tot 24 april 2006.

    > Donner wil dat het centrum daarna ook nog openblijft. Hij zal

    > daarover de komende tijd opnieuw met de gemeente

    > Haarlemmermeer overleggen.

    >

    >

    > “Merkwaardig”

    > Het schorsingsbesluit roept veel vragen op in de Tweede

    > Kamer. De meerderheid wil weten waarom Donner niet naar de

    > rechter is gestapt. Ook Donners eigen partij het CDA wil daar

    > opheldering over.

    >

    > De VVD vindt het “een merkwaardige procedure”, de PvdA noemt

    > het "niet goed voor de verhoudingen dat het ene

    > overheidsorgaan een streep haalt door een besluit van een

    > andere overheid“. Groenlinks spreekt van ”powerplay".

    >

    > Burgemeesters en wethouders van Haarlemmermeer schreven

    > vorige week een felle brief aan de gemeenteraad, waarin zij

    > stelden dat hun vertrouwen in de wijze waarop het ministerie

    > van Justitie omgaat met de veilgheid in de cellencomplexen is

    > geschaad.

    >

    > Het ministerie zou afspraken telkens pas zijn nagekomen na

    > herhaald controleren en het opleggen van dwangsommen.

    >

    > Het conflict liep zo hoog op dat de minister en B&W van

    > Haarlemmermeer deze week een paar gesprekken voerden onder

    > leiding van een bemiddelaar, de Noord-Hollandse commissaris

    > van de koningin Borghouts. Kennelijk hebben die niet tot een

    > gezamenlijk besluit geleid.

    >

    > Dus ondanks dat het bewezen is dat het pand onveilig was

    > worden er nog steeds mensen vastgehouden. ! Waar is Donner

    > nou helemaal mee bezig, vraag ik mij af. Hoogste tijd om

    > zijn functie neer te leggen.