Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

SCHIJNHEILIG HYPOCRIET GEDRAG.

  • malcolm

    Weten jullie wat pas echt hypocriet is ?

    Doen voor de buitenwereld alsof er niets aan de hand is terwijl men elkaars bloed wel kan zuipen ( bij wijze van spreken ! )

    Wat dat betreft is het goed dat er eens open en bloot over van alles wordt gesproken,vandaar dat Hirschi Ali mijn respect zeker krijgt.

    Neem bijvoorbeeld het schijnheilige gedrag aangaande:

    Het voor de buitenwereld voordoen alsof alles goed is tussen diverse bevolkingsgroepen,uit bijvoorbeeld SURINAME,terwijl er tegen de dochter wordt gezegd wordt: Kom niet met een creool thuis want dan is VAAK of verstoten uit de familie,want de er is ernstig aangetast,dan maar liever met een nederlander…

    Leuk voorbeeld is die reclame van die ouwe seniel op de bank die zegt: “je bent geen advocaat,je bent geen dokter,je bent geen hindu,geef me 1 reden waarom ik JOUW met mijn dochter zou laten trouwen”……achter dit reclamegrapje ( waar velen niet blij mee zijn) zit een HEEL DRAMA vast.

    Eerder is in vele onderzoeksrapporten vastgesteld dat steeds meer Hindu-meiden hun weg zoeken in de opvang.

    Ja,ik spreek uit ervaring,ja ik heb via mijn werk hiermee te maken,ja ik heb onderzoeksrapportages gelezen.

  • kees

    precies, malcolm, vandaar ook dat mijn vrouw met mij getrouwd is.niet dat de familie daar blij mee was, want die vonden traditie beter dan liefde.een hindu vriendin van ons is daarmee letterlijk de dood ingejaagd. ze was traditioneel getrouwd, maar was diep ongelukkig. werd verliefd op een nederlandse man, werd verbannen uit de familie en noem maar op.ze koos uiteindelijk toch voor haar hindu man, probeerde dat uit te leggen aan haar grote liefde etc. etc. die raakte zo over zijn toeren, en veroorzaakte daarmee een auto ongeluk, dat onze vriendin en kind van 1 jaar verongelukte. in en in triest, ze had de liefde van haar leven gevonden, maar kon vanwege haar familie trots die liefde niet nemen. het geluk werd haar gewoon ontnomen. dat is triest. en als theo over dat geloof had gaan lopen zeiken had ik dat ook geaccepteert, waarom niet? wij zijn er van overtuigd dat je trouwt uit liefde en niet omdat ma en pa er een voor je uitzoeken.een ieder mag zich uiten over een geloof of cultuur, mits het maar terecht is. en het christendom is een geloof waar weinig over te discusseren valt, vind ik persoonlijk.

  • malcolm

    Ja,nu ben ik het toch nog met u eens,we zijn het samen eens,ook al wil ik nog benadrukken beslist niet voor HEEL de hindu gemeenschap te spreken.

  • kees

    nee, absoluut, malcolm, ook ik spreek niet namens de hele hindu gemeenschap, ook dit is enkel een voorbeeld die ik van nabij heb meegemaakt. ik maak ook fijne dingen mee vanuit de hindugemeenschap.het is alleen wel zo dat 9 van de 10 keer bij het uithuwelijken geen liefde zit.en daarmee bedoel ik echte liefde.

  • malcolm

    OK !

  • kees

    gelukkig, we begrijpen elkaar