Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

jammer

  • shamira

    ik zal mij in het kort even voorstellen: ik ben shamira, 35 jaar en de vrouw van kees.ik noem mijn tophic ‘jammer’, omdat ik het inderdaad jammer vind dat hier bepaalde mensen denken dat ze het woord racisme zelf hebben uitgevonden.ik als ‘zwarte’ ik schrijf het maar gewoon bot, wil aan die mensen vragen : wat is in jullie ogen racisme?' als iemand tegen het extremisme is, is hij of zij dan gelijk een racist? nederland heeft zijn mond vol over racisme, tot het overdreven toe, en wees eens eerlijk, wordt nederland juist daarom niet zo'n zooitje? linkse personen willen het zogenaamd voor ons opnemen, met zwaaroverdreven gedoe, alsof wij niet voor ons zelf op kunnen komen! en wil je dan toch voor ons op komen, doe dat dan op de juiste manier. door iedereen die politiek rechts denkt, niet gelijk extreem rechts neer te zetten.zo ga je dus juist haat kweken tegenover allochtonen.wij zijn geen debielen die onze eigen boontjes niet kunnen doppen.toen ik 15 jaar geleden naar nederland kwam, schreef ik mij in voor een naaicursus in een buurthuis bij ons in de buurt, en weet je wat er gebeurde? ik kreeg als allochtoon 50% korting op de cursus, terwijl een nederlandse dame 100% moest betalen. is dit dan geen discriminatie? en zo is het met veel dingen hier in nederland gegaan, er werd teveel onderscheidt gemaakt tussen allochtoon en autochtoon, en langzamerhand is er door dit achterlijke gedoe onrust gezaaid.ik heb mij direkt aangepast, en als iemand zwarte moorkop of wat dan ook zei, nou, so what? iemand met een bril werd voor schele uitgemaakt en iemand met rood haar voor rooie. dat gebeurt nou eenmaal, ik heb me er nooit druk omgemaakt, en om die reden denk ik ook dat mensen mij juist in mijn waarde laten. als je een ieder in zijn of haar waarde laat zullen ze dat jou ook doen, bij de een duurt het wat langer dan bij de ander. dus beste linkse of wereldverbeteraars onder ons: neem alles nou eens een keertje niet zo nou, zie alles met een lach, net als theo dat deed, ik was en ben nog steeds een groot bewoonderaarster van hem en ook van pim, en helaas zijn zij op lafhartige wijze afgeslacht, en dat allemaal om een mening zonder racistische tintje, want nee, geen van beide waren racistisch, ze waren beide realistich. dus ook een oproep voor links: heb niet je vooroordelen klaar, een ieder is een individu, een ieder zet zijn mening op een andere manier neer. denk na over wat theo zei, denk na over wat pim zei, en oordeel dan.2 voorbeelden van de democratie, en met deze 2 moorden is ook een beetje de democratie vermoord.groetjes

  • kees

    nou, schat, ben ik ff weg, en……… maare mooi geschreven, duidelijke taal. en ik hoop ook dat het voor de andere hier net zo duidelijk overkomt xxxxxxxxxx kees

  • malcolm

    Ten eerste moet je er niet van uitgaan dat jij spreekt voor ALLE allochtonen,net zo min als anderen dat doen,iedereen heeft zijn eigen visie.

    Ten tweede,de voorbeeldjes die je noemt zijn slechts “puntjes” wat anders zou moeten,dat klopt.

    Ten derde zou ik in ieder geval geen bewonderaar zijn van “onze theo”,waarom bewonderaar ? Ik kan niemand bewonderen omdat ie een ander persoon met een andere geloofsovertuiging uitscheld en jarenlang stelselmatig beledigd.

    Als theo nu stelselmatig Hindustanen zou beledigen en de god Shiva zou aanpakken in zijn columns,dan was het zeker wel een foute vent geweest ????!

  • lian

    nog een leuk voorbeeld Shamira, mijn echtgenoot moest nadat hij hier al 10 jaar woonde een inburgerings cursus doen zoniet werd zijn uitkering gekort…. op onze vraag welke uitkering dan ? heeft hij nooit antwoord gehad , wel twee mensen van de gemeente die spontaan bij ons op huisbezoek kwamen om mijn man iets te vertellen over de Nederlandse cultuur en gebla die beste mensen waren na een kopje kofie met een koekje maar weer snel vertrokken want ze hadden niets te vertellen. Mijn man praat beter Nederlands dan een van die gemeente medewerkers ! En daar wordt ons belasting geld aan gespendeerd. Kom op zeg !

    Nog een voorbeeld. Wij als hardwerkende mensen betalen de volle pond voor de peuterschool, iedereen met een uitkering (zijn toch de hele dag thuis) betalen

    bijna niets voor de zelfde peuterschool. Die mogen bovendien ook nog eens 4 X per week heen want dat sociaal beter voor die kindertjes!!!!!!!!!Belachelijk !

    En zo kan ik ook nog wel eventjes doorgaan. Iedereen gelijke rechten maar ook iedereen gelijke plichten.

  • kees

    beste lian, ben het volkomen met je eens, maar wat heeft dat met het stukje van mijn vrouw te maken? zij probeert alleen maar uit te leggen dat je niet iedere rechtse op 1 hoop moet gooien. zij schrijft hier haar beleving, en tuurlijk is ieder zijn beleving anders, maar zij wil ook duidelijk maken dat het ook anders kan en niet ieder allochtoon waardeloos behandelt wordt, en ja, ook zij is een bewonderaarste van theo en pim, en dat mag toch? zowel zij als ik zijn rechts denkende mensen, en daar is toch niks mis mee?ook wij betalen overal de volle mep, omdat wij twee verdieners zijn. ik vind het vaak ook oneerlijk dat de soosgroep zoveel krijgen, maar aan de andere kant zou ik voor geen goud met hun willen ruilen, groetjes, kees.

  • lian

    ik kan met mijn volste verstand niet begrijpen dat ook maar iemand Pim serieus heeft genomen gezien zijn achtergrond en zijn niet misverstane uitlatingen over vrouwen. Als werkende vrouw had ik dan ook nooit op Pim gestemd. Als hij ooit aan de macht was gekomen hadden wij vrouwen weer terug gemoeten naar het aanrecht !

  • malcolm

    Heeft ie letterlijk gezegd ook.

    Maar cees,hoe zit het nu met shiva en allah ?

  • j.w.

    hahahaha,

    Grote klasse shamira!!!! De meeste ingeburgerde allochtonen denken er precies zo over. Heb ook een turkse vriendin die spuugt op alles wat naar niet ingeburgerde allochtonen en radicale moslims luistert.

  • j.w.

    Sukkeltje waar Theo vooral tegen streed was de radicale moslims. Bij mijn weten is hirsi ali ook moslim en heeft samen met Theo een film gemaakt over donkere kant van de Islam. Is niets mis mee. Een film maken over de duistere kant van het christelijke geloof heeft geen zin omdat deze duistere kant al honderden jaren niet meer speelt in de maatschappij.

  • malcolm

    Vriend,zeg ik dat er iets mis mee is dan ?

    Dus omdat u geen 1 telegraafberichtje leest is er geen duistere kant aan het christengeloof…..hm…ok……:?

    Als je spreekt over duistere kant als aanslagen e.d.nee,dan heeft u gelijk,ik denk dan eerder aan andere dingen die duister zijn.

    Maar hoe zit het nu met allah en shiva ?